To wszystko wymagało i nadal wymaga dużej wiedzy, doświadczenia, odwagi i zaangażowana nie tylko od szefa, ale także wszystkich pracowników Chopin Airport Development. Czy uda im się być liderem? Czy wykorzystają swoje „pięć minut”? Ja jestem dobrej myśli i z wypiekami na twarzy czekam na więcej – mówi Adam Strażecki, prezes Chopin Airport Development.
Strategia
Podstawowym kierunkiem działań spółki nadal jest realizacja nowych projektów hotelowych ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji przy regionalnych portach lotniczych. – Cały czas przyglądamy się lotniskom regionalnym, na których jeszcze nie działamy, np. w Poznaniu. Jak wskazują badania, otwarcie hotelu przy porcie jest opłacalne, gdy jego przepustowość wynosi ok. 2,5-3 mln, dlatego też obserwujemy takie miejsca – mówi prezes.
Chopin Airport Development skupia się w szczególności na gościach podróżujących biznesowo. Chce być monopolistą na rynku okołolotniskowym. Mocno koncentruje się na działalności w tym obszarze, co odzwierciedlają dwa słowa w nazwie „Airport Development”. A co z tym pierwszym – Chopin?
Wysublimowana polskość
W rożnych aspektach swojej działalności firma chce nawiązywać do polskiej kultury, a w szczególności Chopina. Cały koncept hotelu Renaissance powstał w nawiązaniu do najnowocześniejszych trendów polskiej sztuki, architektury, filmu. W różnych częściach hotelu będą pojawiać się wystawy, galerie, prace polskich artystów znanych za granicą m.in. z Polskiej Szkoły Plakatu, Polskiej Szkoły Filmowej. – Chcemy pochwalić się naszą kulturą. Przekonać gości, że warto zwrócić na nią uwagę, zatrzymać się na chwilę i zachwycić nią – tłumaczy prezes.
Aranżacja wnętrz również będzie nawiązywać do tego, co w polskiej sztuce jest najistotniejsze i najciekawsze. Pojawi się wiele elementów związanych z twórczością Chopina, np. fortepian. – Będzie to najlepszy hotel w Warszawie – przekonuje Adam Strażecki. – Nie mamy zamiaru ograniczać naszych możliwości. Przy każdym naszym działaniu, organizowanym wydarzeniu postawimy na jakość, ekstrawagancję, niepowtarzalność. Będziemy trafiać z wysublimowaną sztuką do wymagającego gościa, nie tylko tego zatrzymującego się w naszym hotelu. Pragniemy przyciągnąć również mieszkańców Warszawy, którzy u nas poznają sztukę dotąd nieodkrytą – dodaje.
Widać już pierwsze efekty nowej strategii związanej z promocją krajowej kultury. Firma została sponsorem Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. Wkrótce w Courtyard by Marriott Warsaw Airport rozpocznie się także cykl koncertów młodych artystów, dlatego też w lobby pojawi się fortepian.
Lider we współpracy z Marriott
Niedawno Chopin Airport Development poinformował o podpisaniu z Marriott International umowy franczyzowej, dotyczącej budowy hotelu pod marką Moxy Hotels. Nowa inwestycja zlokalizowana będzie na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach. Przez najbliższe miesiące będą prowadzone formalności związane z tą realizacją. – Z budową ruszamy w przyszłym roku, aby już na początku 2019 oddać gościom hotel – tłumaczy prezes
Przypadek Moxy jest kolejnym, w którym ChAD sięga po nową markę. Jest prekursorem wprowadzania nowych brandów sieci Marriott. Dzięki firmie na polskim rynku pojawiła się marka Courtyard by Marriott. Wkrótce, również jako pierwsza, uruchomi Renaissance. – Jak do tej pory udaje nam się być liderem we współpracy z siecią Marriott. Chcemy utrzymać tę pozycję – mówi Adam Strażecki.
Moxy Hotels jest nową marką ekonomiczną w portfolio sieci Marriott, a stosowane w nim rozwiązania stanowią zupełnie nową jakość w branży. Hotel usytuowany będzie bezpośrednio przy terminalu i udostępni gościom 100 komfortowych pokoi, rozmieszczonych na sześciu kondygnacjach oraz miejsca parkingowe wokół budynku.
Pod kryptonimem
Co można zrobić, aby wypromować firmę? Wykupić reklamę w prasie, na bilbordzie, radiu, telewizji… Można też podjąć ryzyko i zdecydować się na udział w programie, który ogląda ponad 1,3 mln osób. Będąc pewnym swojego kroku, mimo głosów próbujących zniechęcić do pomysłu, osiągać zamierzony cel. Prezes Adam Strażecki zgolił włosy i podjął wyzwanie. W programie „Kryptonim Szef” nauczył się sprzątać, przyjmować gości, poznał potrzeby personelu, a przede wszystkich przyczynił się do tego, że Chopin Airport Development stało się marką rozpoznawalną.
Karolina Stępniak
Cały artykuł pojawił się w:
ŚWIAT HOTELI – ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
– link do aktualnego numeru: PAŹDZIERNIK 2015
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.