Firma zobowiązuje się obniżyć całkowitą zawartość cukru w produktach o dodatkowe 10 proc. do 2025 r. Od 2000 do 2015 r. firmy zjednoczone w ramach UNESDA obniżyły średnią zawartość cukrów o 12 proc. oraz o kolejne 14,6 proc. w latach 2015-2019. Do końca 2021 r. tylko w Polsce Coca-Cola usunie aż 600 mln łyżeczek cukru ze swoich produktów.
Poza reformulacją, Coca-Cola testuje dobrowolne znakowanie swoich produktów kolorami z przodu opakowania. Mają pomóc konsumentom dokonywać świadomych wyborów zakupowych.
Jako Coca-Cola od wielu lat podejmujemy działania pomagające konsumentom kontrolować ilość spożywanych cukrów. Chcemy, aby dostęp do odpowiedniej informacji i świadomy wybór były dla nich jeszcze łatwiejsze – mówi Izabela Morawska, Poland Public Affairs Manager, Coca-Cola Poland Services. – Dużą wagę przywiązujemy do zmiany receptur naszych napojów, tak by zawierały mniej cukru oraz koncentrujemy się na wprowadzaniu wariantów zero.
Nowe oznaczenia
Od 2016 roku tylko w Europie Coca-Cola ograniczyła zawartość cukru odpowiednio o 25 proc. w przypadku Fanty oraz o 33 proc. w napojach Sprite. Ogólnie na rynku europejskim pojawiło się 380 nowych napojów o niskiej i zerowej zawartości cukru, a w ponad 280 napojach zmieniono formułę tak, aby zawierały go mniej. Obecnie 42 proc. całej sprzedaży koncernu w Europie pochodzi z napojów niskokalorycznych lub bezkalorycznych. W ostatnim czasie w Polsce również dokonano istotnych zmian w portfolio marek Kinley i Fanta wprowadzając: Kinley Yuzu Tonic Zero, Kinley Zero Mandarin oraz Fanta Orange Zero i Fanta Shokata Zero. Dodatkowo na rynku polskim pojawiły się produkty AHA, czyli zupełna nowość w kategorii napojów – woda z bąbelkami i naturalnymi aromatami, bez cukru i słodzików.
Od 2019 roku testuje, między innymi w Polsce, firma testuje nowe, dobrowolne, kolorowe oznaczenia wartości odżywczej i kaloryczności napojów, oparte na systemie świateł ulicznych. Znakowanie to informuje z przodu opakowania, czy dany produkt ma wysoką (czerwony), średnią (pomarańczowy), czy niską (zielony) zawartość cukrów, tłuszczu, nasyconych kwasów tłuszczowych i soli w odniesieniu do przeciętnego zapotrzebowania dorosłego człowieka na te składniki.
Od lat inwestujemy w komunikację niskokalorycznych wariantów, stale zwiększamy również dostępność napojów w małych opakowaniach, które pomagają kontrolować wielkość spożywanych porcji. Dlatego z zadowoleniem przyjmujemy i wspieramy zobowiązanie UNESDA do zmniejszenia średniej ilości cukrów dodanych o kolejne 10 proc. – dodaje Izabela Morawska.
Po osiągnięciu zakładanego zobowiązania firmy zjednoczone w ramach Europejskiej Organizacji Producentów Napojów Bezalkoholowych (UNESDA) obniżą średnią zawartość cukrów o 33 proc. w porównaniu do roku 2000 (12 proc. redukcji cukru i kalorii osiągnięto w latach 2000–2015, lata 2015-2019 to kolejne zmniejszenie o średnio 14,6 proc., zamiast 10 proc. zakładanych).
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.