Coffeeheaven stawia na Warszawę

Udostępnij artykuł

Warszawskie kawiarnie Coffeeheaven mieszczą się zarówno w centrach handlowych (m.in. Złote Tarasy, Promenada, Galeria Mokotów, Reduta), przy często uczęszczanych szlakach pieszych (m.in. w podziemiach metra Centrum i na Dworcu Centralnym oraz przy Nowym Świecie i na starówce), jak i w biurowcach – Warsaw Trade Tower przy ul. Chłodnej, Atrium Centrum przy al. Jana Pawła II czy mokotowski Mars.
Coffeeheaven to największa w Europie Środkowej sieć kawiarni licząca ponad 100 punktów w sześciu państwach – na terenie Czech, Słowacji, Łotwy, Bułgarii, Rumunii i Polski. Firma otworzyła pierwszy lokal w 2000 roku. Z analizy portalu Horecanet.pl wynika, że jest to druga pod względem wielkości siecią kawiarnianą w Polsce. Wyprzedza ją jedynie Grycan Cafe, który posiada ponad 70 lodziarnio-kawiarni. W czołówce plasują sie także: Empik Cafe, prawie 60 lokali, Cafe Nescafe (około 40) oraz I coffee zarządzana przez Ruch SA (około 30).
Obecnie – od kilku tygodni – Coffeeheaven jest częścią brytyjskiego koncernu Whitbread, który ma w swoim portfolio m.in. sieć Costa Coffee. Oferta została upubliczniona 15 grudnia 2009 roku, a transakcja, która warta jest około 36 mln funtów, została zaakceptowana przez akcjonariuszy Coffeeheaven pod koniec lutego br. Pierwsze zmiany związane z przejęciem zostały już poczynione. Obecny prezes coffeeheaven, Richard Worthington, ustąpił ze stanowiska.
Whitbread jest brytyjską firmą hotelowo-restauracyjną, która ma w swoim portfolio takie marki, jak m.in.: hotele Premier Inn, kawiarnie Costa Coffee oraz puby Beefeater. Łącznie prowadzi ok. 1,9 tys. lokali.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 15.04.2010
Aktualizacja: 15.04.2010