Costa Coffee rusza z jubileuszową kampanią

W 2021 roku marka zamierza celebrować swoje okrągłe urodziny, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem z pasjonatami kawowego rzemiosła. Działania marki w wersji do domu wspierać będzie dedykowana konsumentom kampania digitalowa oraz działania komunikacyjne w punktach sprzedaży.

Początki marki Costa Coffee sięgają lat 70. XX wieku. Wszystko zaczęło się w Londynie. Dokładnie na Fenchurch Street, gdzie w 1971 roku dwaj włoscy bracia – Sergio i Bruno Costa – otworzyli mikro palarnię kawy. Ich zamiarem było sprawienie, by „mała czarna” stała się częścią codziennego życia Londyńczyków. Bracia Costa zobowiązali się do wytwarzania najwyższej jakości kawy, a opracowanie tej idealnej mieszanki udało się dopiero po 112 próbach. Jej autorzy nazwali ją Mocha Italia Signature Blend. Do dziś jest ona popisową mieszanką Costa Coffee, uwielbianą na całym świecie. Kawę na jej bazie można zamówić w kawiarniach i kawomatach. Już od października 2020 roku można przygotować ją we własnym domu. Wszystko to, za sprawą dostosowanej do konsumpcji w domu Signature Blend, która znajduje się w ofercie kaw paczkowanych. Oprócz niej w kolekcji znajdują się również Signature Blend ciemno palona, Colombian Roast i The Bright Blend. Dostępne w formie mielonej, ziarnistej i w kapsułkach.

Każda z tych mieszanek spełnia standardy, którym jest w stanie sprostać tylko 5 proc. ziaren kawy na świecie. Nad jakością ziaren czuwa Gennaro Pelliccia, który od ponad dziewięciu lat pełni w firmie funkcję Mistrza Kawy i razem z zespołem q-grader’ów, czyli osób, które widzą o kawie wszystko, testuje ponad 5 tys. filiżanek kawy rocznie. Dążenie do perfekcji, dbałość o szczegóły oraz pozyskiwanie ziaren pochodzących w 100 proc. z plantacji z Certyfikatem Rainforest Alliance. Marka rozwinęła się do tego stopnia, że dziś jest już dostępna w 30 krajach na 3 kontynentach. W Polsce można ją kupić w ponad 140 kawiarniach, w prawie 500 kawomatach i w sklepach tradycyjnych oraz online.

50 lat działalności

Wprowadzenie na rynek kawy Costa Coffee w wersji do domu, potwierdza, że zapoczątkowane przez braci Sergio i Bruno postępowe myślenie, nadal towarzyszy marce. Jako Coca-Cola HBC Polska, oficjalny dystrybutor kawy w Polsce, stawiamy na rozwój. Pragniemy zdobywać kolejne rynki naszej jednostki biznesowej, podbijając serca nowych klientów, a tych aktualnych, rozkochiwać w sobie na nowo. Zamierzamy robić to poprzez dzielenie się swoim dziedzictwem, wiedzą na temat kawy i innowacyjnymi pomysłami. W tym roku pragniemy celebrować 50 lat działalności. Zapraszamy do tego świętowania naszych klientów, współtworzących firmę pracowników, partnerów i dostawców mówi Anna Oleksak, Coffee Capability Manager w Coca-Cola HBC Polska.

Wyrazem jubileuszowego świętowania jest specjalnie przygotowana kampania, realizowana pod hasłem „Tworzymy Costa Coffee od pół wieku”. Akcja obejmuje działania digital – kampanię video oraz wsparcie PR.  W punkcie sprzedaży, w których dostępna jest paczkowana kawa Costa Coffee pojawiły się specjalne materiały POS oraz uruchomiono przygotowane na tę okazję mechanizmy promocyjne.

Za strategię, kreację i produkcję jubileuszowej kampanii odpowiada agencja Kalicińscy. Zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaCom. Działania PR z zakresu branded content realizuje agencja Big Picture.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.