Da Grasso zapowiada kolejne otwarcia

Udostępnij artykuł

W ostatnich tygodniach sieć powiększyła się o pięć pizzerii: w Mikołowie (woj. śląskie), w nowo otwartych – Galerii Jastrzębie w Jastrzębiu Zdroju, CH IKEA Port Łódź oraz dwóch w Warszawie – na Grochowie i w Wilanowie. Ponadto – jak już podawał portal Horecanet.pl – sieć Da Grasso Restauracje powiększyła się do siedmiu placówek (nowe lokale powstały w Łodzi i Brzegu).
Najwięcej pizzerii DaGrasso działa w Warszawie (około 25), siedem funkcjonuje we Wrocławiu, sześć w Łodzi, po pięć w Krakowie i Gdańsku oraz po trzy w Bydgoszczy i Białymstoku. Obecnie ponad 180 lokali ma standard pizzerii, 20 pizzerii premium i siedem – restauracji. Tym samym spełniły się zapowiedzi Magdaleny Piróg, specjalistki ds. franczyzy w Da Grasso, która na konferencji Food Business Forum w październiku 2009 roku deklarowała, że w marcu 2010 roku w portfolio Da Grasso będzie około 200 lokali, w tym ponad 6 restauracji. Jak już pisaliśmy, rozwój marki restauracji ma postępować wolniej, niż sieci pizzerii, ponieważ otwarcia tego typu lokali przewidywane są tylko w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. W menu restauracji Da Grasso znajdują się nie tylko pizze, ale też różnego rodzaju makarony, mięsa, ryby, zupy i włoskie desery. Lokale plasują się w segmencie casual dining.
Firma cały czas poszukuje franczyzobiorców. Aby przystąpić do sieci pizzerii Da Grasso potrzebny
jest lokal o powierzchni minimum 100 mkw. (nie musi być własnością licencjobiorcy). Kwota jaką musi dysponować potencjalny franczyzobiorca jest przeznaczona na przystosowanie lokalu do funkcjonowania jako pizzeria. Wynosi ona 200 tys. zł.
Poprzez kolejne otwarcia DaGrasso umacnia pozycję lidera na polskim rynku pizzerii. Sieć prowadzi w statystykach przed Telepizzą (około 110 pizzerii), Dominium i Grubym Benkiem (po 60 lokali) oraz Pizzą Hut (53). Mniejszymi graczami są także: Pizza Pai (17 restauracji) i Telepizzeria Tino (15).
Wkrótce Da Grasso stanie się częścią największej firmy restauracyjnej w Polsce pod względem liczby zarządzanych placówek. Do 31 lipca br. ma zostać podpisana umowy sprzedaży 100 proc. udziałów Da Grasso spółce Sfinks Polska SA. Wartość transakcji wyniesie około 40 mln zł.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 08.04.2010
Aktualizacja: 08.04.2010