Dyrektor operacyjny Bonduelle Food Service: Rynek ma fundamenty do długotrwałego wzrostu

[SPECJALNIE DLA NAS] W krótkiej perspektywie widoczne jest „odbicie” całej branży, co napawa optymizmem. Jednocześnie uważamy, że aktualna sytuacja jest momentem przełomowym dla rynku FMCG. Jak wynika z wielu badań, konsumenci chcąc zadbać o swoje zdrowie  sięgają po zdrowe produkty, aby w obliczu pandemii wzmocnić swój organizm. Rośnie powszechna wiedza na temat wpływu poszczególnych składników odżywczych na kondycję naszego organizmu, samopoczucie – mówi w komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji „Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2021” Bartosz Hasulak, dyrektor operacyjny Bonduelle Food Service.

Rośnie również świadomość na temat zmian klimatycznych oraz naszego wpływu na środowisko. To coraz częstszy temat rozmów, który przekłada się na konkretne wybory zakupowe. Poszukiwane są dania które nie tylko zachwycają nasze podniebienia ale jednocześnie są zdrowe i ekologiczne, w szerokim tego słowa znaczeniu.

Drastycznie spadki sprzedaży w minionym roku przetestowały wiele modeli biznesowych  zarówno w obszarze kosztów, jak i źródeł generowania przychodów. Jednocześnie zwiększony popyt na produkty spożywcze na rynku detalicznym doprowadził do wzrostu cen większości produktów. Cały czas rozwija się e-commerce – w horece ma odzwierciedlenie w zamówieniach online i dostawach, w pojawieniu się konceptów dark kitchen oraz zwiększonej aktywności firm w internecie. To nie są chwilowe rozwiązania i z pewnością będą rozwijane. Ci którzy potrafią wykorzystać ten moment to dostosowania swojej oferty oraz optymalizacji procesów wykorzystując nowe technologie i nowe obszary sprzedaży w długim okresie umocnią swoją pozycję. Polski rynek gastronomiczny dostał czkawki, ale ma bardzo mocne fundamenty do długotrwałego wzrostu. Wciąż wydajemy stosunkowo mało na gastronomię w porównaniu z konsumentami w Zachodniej Europie w związku z czym wraz ze wzrostem dochodów będziemy kupowali więcej przyjemności.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Pandemia nie wstrzymała naszych planów produktowych i również w ostatnim roku wprowadziliśmy produkty, które są odzwierciedleniem naszej strategii rozwoju produktów roślinnych. Brunoise, Smooxies, Mix Kasz to produkty zgodne z obowiązującymi trendami.

Mówiąc o optymalizacji procesów, mamy na myśli również optymalne rozwiązania w kuchni. A tych mogą dostarczyć produkty convenience , łatwe do przygotowania, nie wymagające dużego nakładu pracy, gdyż najzwyczajniej brakuje personelu. Jednocześnie muszą to być produkty zgodne z obowiązującymi trendami, których poszukują goście, w tym między innymi produkty wegańskie i wegetariańskie.Dbamy o nasze zasoby, takie jak ziemia i zasoby naturalne i jest to cel Bonduelle nie tylko na najbliższy rok, ale makro-cel w obszarze CSR do osiągnięcia do 2025 roku.W najbliższym roku stawiamy na produkty innowacyjne i zdrowe. Z pewnością nie będziemy oszczędzać na jakości, celem obniżenia ceny. To działanie krótkofalowe.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.