Dyrektor regionalny Starbucks: Wspieramy aktywności realizujące cele zrównoważonego rozwoju

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Ten rok pokazał, jak ważna jest troska o siebie nawzajem oraz o środowisko. Dzięki współpracy z aplikacją Too Good To Go uratowaliśmy przed wyrzuceniem ponad 480 tys. produktów.  Dodatkowo weszliśmy we współpracę ze startupem EcoBean, który pracuje nad różnymi możliwościami ponownego wykorzystania kawowych fusów pochodzących z naszych kawiarni – mówi Vedran Modric, dyrektor regionalny Starbucks Polska w specjalnym komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji “Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2021”.

Wspieramy aktywności realizujące cele zrównoważonego rozwoju. Latem ubiegłego roku wykonaliśmy ważny krok. Na stałe zrezygnowaliśmy z plastikowych słomek, wprowadzając ich papierową alternatywę oraz innowacyjne bezsłomkowe pokrywki na zimne napoje. W te wakacje w kawiarniach pojawią się również drewniane sztućce. Wykonane z brzozowego drewna i naturalnego wosku, pozyskanych ze zrównoważonych gospodarstw leśnych. Dodatkowo, w trosce o środowisko oferujemy gościom kawiarni darmową wodę filtrowaną. Mając na względzie redukcję plastikowych odpadów, stale rozwijamy kolekcję kubków wielokrotnego użytku. Ogromnym powodzeniem cieszą się butelki wielokrotnego użycia, idealne podczas ciepłych, wakacyjnych dni.

Częścią filozofii Starbucks jest koncepcja trzeciego miejsca między pracą a domem, miejsca do rozmów i spotkań. W czasie pandemii nie tylko utrzymaliśmy ten stan, ale także zagościliśmy na stałe w sercach wielu gości, dzięki rozwinięciu kanału delivery i rozpoczęciu współpracy z pierwszym agregatorem – Glovo, a następnie także z Pyszne.pl i Uber Eats. Dostarczanie ulubionych produktów pod same drzwi niejednokrotnie doceniali nasi goście, szukający choć odrobiny normalności w tych niecodziennych czasach. Specjalnie dla nich wprowadziliśmy także wiele nowości. W ofercie naszych kawiarni znalazły się między innymi kubki wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, unikalne napoje, jak chociażby dostępny w Polsce po raz pierwszy napój na bazie różowej czekolady, Ruby Flamingo Frappuccino, a także świeżo wypiekane każdego dnia croissanty i cynamonki na bazie ciasta francuskiego z prawdziwego masła. W ramach Global Coffee Alliance wraz z Nestlé wprowadziliśmy na polski rynek odświeżoną wersję naszych kapsułek Starbucks® by Nespresso.

Przyjazną atmosferę panującą w kawiarniach tworzą nasi pracownicy, których nazywamy partnerami Starbucks. W wielu lokalizacjach utrzymaliśmy stały zespół przez okres pandemii, mimo że kawiarnie działały w ograniczonym trybie lub były całkiem zamknięte. Przyłączyliśmy się także do komunikowania akcji #Zostańwdomu i wraz z innymi markami zarządzanymi przez AmRest, przekazywaliśmy posiłki i napoje do personelu medycznego (we własnym zakresie oraz w ramach ogólnopolskiej inicjatywy #Wzywamyposiłki). Nasi bariści zdołali dostarczyć w ten sposób kawę oraz przekąski wraz z życzeniami i słowami otuchy do szpitali w całej Polsce – łącznie prawie tysiąc paczek kawy dających aż 24 tys. filiżanek napoju.

Komentarz powstał na potrzeby
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 26.10.2021
Aktualizacja: 26.10.2021