Dwa dni koncertów, 10 singli na dziesięciolecie projektu, ponad 40 artystów i prawie trzy miliony publiczności przed ekranami komputerów i telefonów – za nami finał dziesiątej edycji trasy Męskie Granie sponsorowanej przez markę Żywiec.
W żywieckim Amfiteatrze pod Grojcem wystąpili m.in. Orkiestra Orkiestr, Bass Astral x Igo, Sokół + goście oraz Męskie Granie Orkiestra. Podczas całej trasy na publiczność czekała nie tylko doskonała polska muzyka, ale także możliwość obcowania ze sztuką w różnorodnej postaci, m.in. za sprawą instalacji artystycznej przygotowanej przez kolektyw PanGenerator.
Męskie Granie to projekt, który po raz pierwszy pojawił się na kulturalnej mapie Polski 10 lat temu. Przez ten czas trasa zyskała miano wydarzenia kultowego, a bilety na wszystkie koncerty wyprzedają się w kilka minut. Wszystko dzięki zaangażowaniu jednych z najlepszych polskich artystów, którzy nie boją się muzycznych eksperymentów i przekraczania artystycznych granic, niespotykanym nigdzie indziej kolaboracjom oraz dopracowanej oprawie wizualnej. W tym roku poprzeczka została postawiona wyjątkowo wysoko, ponieważ projekt świętował swoje dziesięciolecie. Z tej okazji w Żywcu odbyły się aż dwa koncerty wieńczące trasę.
Podczas sobotniego finału w Amfiteatrze pod Grojcem wystąpiła Orkiestra Orkiestr czyli supergrupa, która wykonała wszystkie single promujące poprzednie trasy. W Żywcu zagrali m.in. Smolik, Brodka, Fisz, Nosowska, O.S.T.R., Wojciech Waglewski oraz Krzysztof Zalewski. Podczas obu dni koncertowych wystąpiła także Męskie Granie Orkiestra. w składzie: Nosowska, Igo, Organek i Zalewski, a także Marcin Macuk, Michał FOX Król, Piotr Pawlak, Michał „Malina” Maliński oraz Bartek Pająk. Zespół wykonał m.in. utwory „Wspomnienie”, „Wojenka” czy „Sing Sing”. W piątek muzykom towarzyszyła Daria Zawialow i Jakub Gierszał, a w sobotę gościnnie wystąpili z nimi Grzegorz Markowski i ponownie Jakub Gierszał. Na zakończenie zespół każdorazowo zagrał singiel promujący tegoroczną trasę – „Sobie i Wam”, który do tej pory na YouTube obejrzały ponad 23 miliony osób.
Podczas pierwszego dnia na scenie głównej wystąpili także: Sorry Boys, król w towarzystwie Piotra Roguckiego i Igo, VOO VOO z Ritmo Bloco, THE DUMPLINGS, Daria Zawiałow z gościnnym udziałem Janusza Panasewicza, Sokół + Goście i ŁĄKI ŁAN. W sobotę zagrali: Maciej Maleńczuk z dwoma projektami – MALEŃCZUK + Rythm Section i Ten Typ Mes oraz Maleńczuk Waglewski – Koledzy, O.S.T.R., z którym gościnnie wystąpił Sebastian Fabjański, Skalpel Big Band, Maria Peszek i Trebunie-Tutki, Bass Astral x Igo z gościnnym udziałem Krzysztofa Zalewskiego oraz ØRGANEK.
Wielu wrażeń dostarczyli zebranym również muzycy grający na scenie Ż, na której wystąpili artyści mniej znani szerszej publiczności. W piątek zagrali: Ziela, Sosnowski, Clock Machine oraz Linia Nocna. W sobotę można było usłyszeć: duet Jan Serce, zwycięzcę projektu Męskie Granie Young – Żurkowskiego, Marcelinę oraz Mroza.
Na całej trasie koncertom towarzyszyły wizualizacje, za które odpowiadał Paweł „Spider” Pająk. Publiczność mogła także podziwiać inspirowaną muzyką artystyczną instalację stworzoną na potrzeby dziesiątej edycji Męskiego Grania przez kolektyw PanGenerator. Podczas koncertów Orkiestry Orkiestr miał natomiast miejsce live act w wykonaniu Mariusza Wilczyńskiego, który malował w rytm utworu „Kobiety nam wybaczą”, podobnie jak miało to miejsce podczas drugiej edycji Męskiego Grania. To jednak nie koniec atrakcji, które czekały na gości. Z okazji wielkiego jubileuszu na trasie pojawiło się muzeum Męskiego Grania, w którym można było posłuchać wszystkich singli w historii trasy. Dopełnieniem artystycznych inspiracji, które towarzyszyły tegorocznej odsłonie, była instalacja Jarosława Koziary w Warszawie zbudowana z 12 wież, co stanowiło nawiązanie do pierwszych dwóch edycji trasy.
Wszyscy ci, którzy nie mogli uczestniczyć w finałowym koncercie w Żywcu, mieli możliwość śledzenia na żywo relacji z wydarzenia. Koncerty online oglądało prawie 3 miliony osób. Szczegóły dotyczące trasy na www.meskiegranie.pl. Wyłącznym sponsorem projektu Męskie Granie jest marka Żywiec.
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.