Etno Cafe świętuje Dzień Kawy

Udostępnij artykuł
Część krajów obchodzi je 1 października, część – 29 września. Ta druga data jest świętem kawy m.in. w USA, Japonii czy Polsce. Tegoroczny Dzień Kawy wypada w niedzielę, ale tak naprawdę potrwa znacznie dłużej. Kalendarz wydarzeń jest w tym roku wyjątkowo bogaty.
Polska specjalność: kawa kraftowa

Badania Statisty pokazują, że roczne spożycie kawy na głowę w Polsce wynosi 3,65 kg. To oznacza średnio nieco ponad 500 filiżanek rocznie, a więc niespełna 1,5 filiżanki dziennie. Statystyczny Fin wypija aż trzykrotnie, a Włoch niemal dwukrotnie więcej kawy niż Polak. Znacznie chętniej sięgają po nią także nasi sąsiedzi – Czesi, Słowacy czy Litwini.
Pomimo relatywnie niskiej konsumpcji w Polsce trwa w ostatnich latach prawdziwy boom na kawę kraftową. To podobny proces, jaki od pewnego czasu widzimy na rynku piwa, na którym w ostatnich latach pojawiło się mnóstwo mikro-browarów. Obecnie działa już u nas blisko 300 kraftowych palarni, a skala produkcji lokalnie wypalanej kawy postępuje wraz ze wzrostem świadomością konsumentów i popytem na rzemieślnicze produkty.

– Wiele osób ciągle nie zdaje sobie sprawy, że kawy wypalane w polskich palarniach, stawiających na rzemieślniczy wypał znacznie przewyższają jakością znane włoskie marki – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe, producenta kawy kraftowej i właściciela największej polskiej sieci kawiarni. – Z drugiej strony obserwujemy w tym roku nie tylko rekordową sprzedaż kawy kraftowej, ale także niespotykane wcześniej zainteresowanie warsztatami i innymi formami pogłębiania wiedzy o kawie.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <
Siedem dni kawy zamiast jednego

Zainteresowanie pogłębianiem wiedzy przez fanów kawy znalazło odzwierciedlenie w programie obchodów Dnia Kawy przez polskie firmy kawowe. Na najbliższe siedem dni Etno Cafe zaplanowało m.in. warsztaty parzenia metodami alternatywnymi, warsztaty tworzenia peelingów na bazie fusów kawowych prowadzone wspólnie z marką kosmetyczną Organique, oraz prelekcje podróżników odwiedzających kraje słynące z kawowych plantacji. Marka przygotowała też premierę aż trzech różnych kaw. Nowością będzie także możliwość porozmawiania w kawiarniach ze specjalnie oddelegowanymi na tę okazję kawowymi edukatorami.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 26.09.2019
Aktualizacja: 26.09.2019