EURO 2020: Co jedzą Polacy w czasie kibicowania?

Udostępnij artykuł
Prawie połowa Polaków przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania meczu bez jedzenia. Ponad 80 proc. sportowymi emocjami zamierza dzielić się z bliskimi[1]. Dla wielu z nich jest to także okazja do czerpania radości z jedzenia. Jak wynika z raportu „Jedzenie a piłkarskie emocje” przygotowanego na zlecenie Pyszne.pl, oficjalnego partnera tegorocznego wydarzenia, według Polaków odtworzenie atmosfery mistrzostw jest możliwe  dzięki kibicowaniu w gronie przyjaciół oraz zamawianiu potraw kojarzących się z rozgrywkami.
Widowisko, na które wszyscy czekaliśmy

Właśnie rozpoczęte Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2020  potęgują emocje kibiców. Dwie piąte z nich już w czasie lockdownu zaczęło oglądać więcej meczy niż wcześniej. Choć do częstego śledzenia rozgrywek przyznaje się zaledwie co trzeci Polak, to czas na oglądanie przynajmniej wybranych meczów EURO 2020 znajdzie aż 87 proc. Co czwarty z nas wierzy w to, że wysoka frekwencja przed telewizorami i na stadionach, może przynieść szczęście naszej reprezentacji podczas ważnego meczu. Podczas turnieju lubimy dać się ponieść jedynej w swoim rodzaju energii. Sama ekscytacja związana z mistrzostwami jest dla nas niemal tak samo ważna, jak zwycięstwo polskiej drużyny.

Głodni emocji

Ponad 90 proc. Polaków zamierza oglądać wszystkie lub wybrane mecze w domu, ale zaledwie 8 proc. spędzi te chwile w pojedynkę.

Ponad 90 proc. Polaków zamierza jeść przed, w trakcie lub po meczu. Prawie połowa przyznaje, że nie wyobraża sobie oglądania sportowego widowiska bez jedzenia. Ulubionym momentem na konsumpcję jest dla co drugiej osoby początek i pierwsza połowa spotkania dwóch reprezentacji. Ze względu na wygodę, potrzebę zrelaksowania się i skupienia na meczu oraz chęć spróbowania z tej okazji czegoś specjalnego, co czwarty z nas planuje zamówić na mecz jedzenie z dowozem.

Jedzenie jako część rytuału

Co druga osoba jest zdania, że dzięki jedzeniu oglądanie meczu jest jeszcze lepsze[2]. Co trzecia zaczyna w trakcie rozgrywki odczuwać wzmożony apetyt, zwłaszcza gdy w grę wchodzą silne emocje. Dla 30 proc. jedzenie w trakcie śledzenia potyczek sportowych to część rytuału, swoisty element obowiązkowy.

Podczas gdy reprezentacja biało-czerwonych szykuje się do starć ze Słowacją, Hiszpanią i Szwecją. Ponad połowa Polaków przyznaje, że ich ulubionym jedzeniem w trakcie meczu jest pizza. Mimo to  spróbowanie dań, które wywodzą się z kuchni rywalizujących danego dnia drużyn wydaje się być bardzo ciekawym eksperymentem. Trzy na cztery osoby wskazały, że chętnie zjadłoby posiłek tradycyjny dla kraju przeciwnika. Cenimy kulturę kulinarną krajów europejskich. Jednak w głębi duszy pozostajemy smakowymi patriotami. Prawie połowa z nas za najlepszą uważa kuchnię polską. Na drugiej pozycji znalazła się kuchnia włoska, wskazana przez 30 proc. Polaków.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE kwiecień – maj 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

[1] Raport „Jedzenie a piłkarskie emocje” zrealizowany w maju 2021 na zlecenie Pyszne.pl przez Kantar. Profiles Divison, na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków w wieku 18-65 lat metodą CAWI


[2] Raport „Jedzenie a piłkarskie emocje” zrealizowany w lutym 2020 na zlecenie Pyszne.pl przez ARC Rynek i Opinia. Na reprezentatywnej grupie 1020 Polaków w wieku 18-55 lat metodą CAWI

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 14.06.2021
Aktualizacja: 14.06.2021