Ewa Gawron o strategii marketingowej Hotelu Verte, Warsaw, Autograph Collection

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Największą zaletą Verte jest to, że nie musimy udawać. Nie po­trzebujemy dobudowywać pompatycznego story do miejsca, w którym na co dzień przyjmujemy gości i grupy konferencyjne – mówi w rozmowie z nami Ewa Gawron, dyrektor sprzedaży i marketingu Hotelu Verte, Warsaw, Autograph Collection.

Ewa Gawron
Ewa Gawron, fot.: Karolina Jóźwiak

Na czym była oparta komunikacja marketingowa na etapie pre-openingu hotelu, na jakich aspektach skupiliście przekaz? Które walory aktualnie szczególnie eksponujecie?

Prowadzoną przez nas komunikację marketingową rozdzielamy na dwie części: Verte, Warsaw, Autograph Collection oraz na Restaurację KUK. Naszym głównym zamiarem było odwrócenie trendu, w którym restauracja hotelowa stanowi integralną część obiektu. Staje się hermetycznym tworem, odwiedzanym głów­nie przez gości hotelowych i jednocześnie będąca przezroczystą dla mieszkańców miasta, w tym przypadku Warszawy. Czy nam się to udało? O tym będziemy mogli powiedzieć w dłuższej per­spektywie, ale początki są bardzo obiecujące.

Pre-openingowa komunikacja Verte była powściągliwa i było to w pełni zamierzone działanie. Zdecydowanie chcieliśmy unik­nąć efektu „wyskakiwania z lodówki” i do tej pory trzymamy się tej strategii. Skrupulatnie dobieramy partnerów do współpracy.

W działaniach promocyjnych bardzo mocno postawiliśmy na Instagram. Potencjał tego kanału jest naprawdę pokaźny.

Nie jest tajemnicą, że historia budynków, w których mieści się Verte, ich renowacja i jej efekt są walorami, z którymi aktual­nie czerpiemy pełnymi garściami.

Historia miejsca a oferta

A na ile historia tego miejsca jest wykorzystywana wprost przy tworzeniu ofert, a co jeszcze jest proponowane ponad?

Największą zaletą Verte jest to, że nie musimy udawać. Nie po­trzebujemy dobudowywać pompatycznego story do miejsca, w którym na co dzień przyjmujemy gości i grupy konferencyjne. W hotelu jest mnóstwo niezwykłych artefaktów, które inwesto­rzy postanowili pozostawić w stanie niemal nienaruszonym. To pozwala doświadczać naszym gościom historii miejsca, a wręcz stać się jej częścią.

Nie chciałabym zdradzać więcej szczegółów, zapraszamy na stronę hotelverte.com lub do odwiedzenia hotelu.

Co sieć Marriott bezpośrednio wnosi z narzędzi marketingowych i sprzedażowych do strategii oraz założeń funkcjonowania Hotelu Verte, Warsaw, Autograph Collection?

Największą zaletą członkostwa w sieci Marriott International, podkreślmy to, największej hotelowej rodzinie na świecie, jest możliwość szerokiej dystrybucji oferty. Zauważalny jest postęp jaki Marriott poczynił w ostatnich latach, zwłaszcza jeśli chodzi o kanały cyfrowe. Wystarczy spojrzeć na samą stronę interneto­wą Marriott.com, która obecnie w o wiele przystępniejszy spo­sób prezentuje ofertę hotelu.

Jako nowy hotel zdecydowaliśmy się m.in. na skorzystanie z programu PLUS. Jest to platforma, która umożliwia prowadze­nie płatnych kampanii promujących hotel, zarówno pod kątem kanałów własnych, jak i zewnętrznych. Niezwykle wygodne narzędzie, które w jednym miejscu spina prowadzone działania i daje dostęp do czytelnych raportów.

test

Narzędzia marketingowe

A z jakich nowoczesnych technologii korzysta dział sprzedaży i marketingu?

Ciężko wymieniać wszystkie narzędzia. Jako hotel będący członkiem Marriott International korzystamy z wielu rozwią­zań sieciowych, które każdego dnia ułatwiają nam komunikację i sprzedaż.

W kwestii analizy działań marketingowych polegamy na na­rzędziach od Google’a, firmy Meta (Facebook, Instagram), ale również na rozwiązaniach innych dostawców. Wszystko po to, by mieć pewność, że prowadzone aktywności przynoszą efekt. Oczywiście, nie zawsze będziemy na plusie, ale właśnie po to analizujemy nasze działania, by wyciągać wnioski i walczyć o dobre ROI.

Jaką ofertę przygotowaliście dla klientów konferencyjnych?

Wielokrotnie podkreślałam historię miejsca, ale Verte to rów­nież miejsce spotkań, które wykorzystuje innowacyjne techno­logie audio-video. W hotelu bez problemu obsłużymy promocję nowego auta, które goście wydarzenia będą mogli podziwiać bezpośrednio…Cały tekst publikujemy w Świat-Hoteli listopad-grudzień 2022. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią.

Świat Hoteli listopad-grudzień 2022

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 31.01.2023
Aktualizacja: 26.02.2023