Fit Cake planuje zagraniczną ekspansję

Udostępnij artykuł

Sieć miniony rok zalicza udanych. Zwiększyła o 100 proc. liczbę punktów franczyzowych – działa ich teraz 50 na terenie Polski 50. Stworzyła nowy system franczyzowy – Fit Cake Flex. Wprowadził na rynek trzy nowe submarki. Ostatecznie rok zamknął z obrotami o ponad 5 proc. wyższymi niż w 2020. Twórcy Fit Cake coraz odważniej patrzą też na Zachód Europy.

Na razie, w dobie pandemicznych ograniczeń jesteśmy dość ostrożni. Staramy się jak najlepiej przygotować do ekspansji zagranicznejmówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. Podpisaliśmy już umowy z partnerami z kliku krajów. Mam więc nadzieję, że wkrótce ruszą kawiarnie Fit Cake w Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Trzy nowe submarki Fit Cake

W 2021 roku Fit Cake wzbogacił swoją, ofertę aż o trzy nowe submarki. Najpierw wegańskie lody (Fit Ice Cream), potem Keto Cake, a ostatnio Fit Cream. To zestaw słodkich kremów orzechowych i czekoladowych, inspirowanych smarowidłami znanych marek, ale o niższej kaloryczności.

Marka cały czas pracuje też nad nowymi produktami. Przed świętami Bożego Narodzenia wyprodukowała w swoich manufakturach fit czekolady. Oczywiście bez cukru i glutenu (niektóre są także bez laktozy). Ewelina Choińska obmyśla właśnie efektowne i zdrowe propozycje na tłusty czwartek.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE listopad 2021
>> kliknij i zapoznaj się z pełnym wydaniem <<

Wyższe obroty

Jak mówią właściciele sieci także regulacje rządowe, dotyczące obniżenia do 0 proc. VAT na żywność, pozwalają optymistycznie patrzeć w nadchodzące miesiące. Według właścicieli sieci w pierwszych tygodniach 2022 roku ceny mogą nawet drgnąć w dół. Jednak inflacja prędzej czy później wymusi na producentach artykułów spożywczych nieznaczne podwyżki. Fit Cake zakłada, że będzie to kilkadziesiąt groszy, nie więcej niż złotówka na poszczególnych artykułach. Nie powinno to wpłynąć na wartość obrotów i zyski firmy.

Nie chodzi o to, by uprawiać propagandę sukcesu, jednak twarde, ekonomiczne dane pokazują, że jesteśmy finansowo bardzo stabilną marką. Obroty sieci rosną kilkuprocentowo z roku na rok. W 2021 w porównaniu w rokiem poprzednim podniosły się o ponad 5 punktów procentowych. Najbardziej widoczne było to w okresie bożonarodzeniowym, kiedy zanotowaliśmy ponad 10 proc. wzrost – dodaje Kościuk. – Wszystko wskazuje na to, że wzrostową tendencję i stabilność uda się nam utrzymać i w 2022.

Anonimowy tester

Jak mówi Ewelina Choińska, jeśli jest się certyfikowanym producentem żywności bezglutenowej i trafia ona także do osób chorych, np. z alergią, to musi być bezwarunkowo “czysta”. Dlatego w 2021 roku sieć zatrudniała tzw. tajemniczych klientów, czyli anonimowych testerów. Odwiedzili oni punkty Fit Cake m.in. w Poznaniu, Warszawie, Gdyni.

Tajemniczy klienci testują produkty Fit Cake w różnych miastach-.

Ich opinie nas podbudowują. Co do produktów nie było zarzutów. Pokazuje to, że dzielimy z naszymi partnerami podobne wartości. Drobne uwagi dotyczyły głównie obsługi zdradza Kościuk.Natychmiast wdrążyliśmy usprawnienia. Jeśli ktoś chce wcielić się w rolę naszego ewaluatora niech zgłosi się do centrali w Białymstoku. Ten rodzaj oddolnej „obywatelskiej” kontroli chcielibyśmy kontynuować.

Fit Cake ciągle ideowy

Właściciele marki, mimo gwałtownego rozwoju, nie chcą utracić wizerunku marki, która jest blisko klientów i działa zgodnie z misją tj. wpływa na zmianę tendencji żywieniowych Polaków i angażuje się w działania prozdrowotne. Dlatego w czerwcu powołała do życia Fundację Bezcukrowi. Współpracuje ona z innymi stowarzyszeniami i organizacjami działającymi ma rzecz pomocy cukrzykom, alergikom, osobom z otyłością i innymi dietetycznymi problemami. Udziela się ona m.in. w białostockim Dziecięcym Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym, gdzie jednej z pacjentek sprezentowała mini pompę insulinową. Obdarowuje też małych pacjentów batonami „Czekolady Miś”. To brownie opracowane wraz z Fundacja Miś w Fartuchu, bezpieczne dla diabetyków.

Fit Cake ufundował miniaturową pompę insulinową chorej na cukrzycę Karolinie.

Przez lata staliśmy się naprawdę ekspertami w temacie dietetycznych słodyczy. Staramy się więc dzielić wiedzą, z tymi, którzy jej potrzebują, by osłodzić im życie. Każdą społeczną akcją udowodniamy, że da się, że nie muszą z niczego rezygnować mówi Kościuk zapewniając, że Fundacja w przyszłym roku będzie działać na pełnych obrotach.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 25.01.2022
Aktualizacja: 25.01.2022