Hilton Gdańsk ruszy 17 czerwca br.

Udostępnij artykuł

– Początkowo ustaliliśmy datę otwarcia na 10-go maja. Byliśmy pewni, że uda nam się zdążyć, ponieważ prace toczyły się bardzo intensywnie. Niestety tegoroczna bardzo sroga zima pokrzyżowała nam plany – dodaje nasz rozmówca.

Hilton Gdańsk powstał w centrum miasta, nad brzegiem rzeki Motławy. W hotelu na gości czekać będzie 150 pokoi i 700 mkw. powierzchni rekreacyjnej, której główną atrakcją będzie częściowo przeszklony basen na dachu budynku. Hotel będzie również dysponował ponad 1 tys. mkw. wielofunkcyjnej powierzchni konferencyjno-bankietowej, 24-godzinnym business centre i parkingiem podziemnym. Rozbudowana będzie także część gastronomiczna, składająca się z baru i restauracji z widokiem na rzekę. Autorem całego projektu jest pracowania architektury prof. Stefana Kuryłowicza. Inwestorem – firma Jan Wójcikiewicz Hotele. Obiekt będzie funkcjonował na zasadzie franczyzy.

Jan Wójcikiewicz Hotele jest relatywnie młodą firma rodzinną utworzoną wokół osoby Jana Wójcikiewicza, który był pionierem prywatnego hotelarstwa w Polsce, otwierając w 1989 roku hotel Jurata w Juracie. Obecnie firma zajmuje się działalnością hotelarską oraz deweloperską w sektorze nieruchomości komercyjnych. W szeroko rozumianej rodzinie funkcjonuje obecnie hotel Astor w Jastrzębiej Górze, Jurata w Juracie oraz Hanza w Gdańsku.

Gdański Hilton będzie drugim – po Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre obiektem tej luksusowej sieci hotelowej w Polsce. W realizacji jest też obiekt tej marki we Wrocławiu. Ponadto w najbliższym czasie powstaną w naszym kraju hotele sieci Hilton Garden Inn, m.in. w Krakowie i Wrocławiu.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.04.2010
Aktualizacja: 21.04.2010