Ibiza Ice Cafe: 836 tys. zł straty w 2009 r.

Udostępnij artykuł

Strata netto w badanym okresie wyniosła 836,2 tys. zł. Strata na pozostałej działalności operacyjnej w badanym okresie to 9,3 tys. zł, strata na działalności finansowej – 59,7 tys. zł , a strata na działalności gospodarczej – 820,8 tys. zł.

Ibiza Ice Cafe prowadzi działalność jako operator lodziarnio-kawiarni segmentu premium. Lokale funkcjonują w galeriach handlowych i centrach dużych miast. Docelowo w tym roku spółka chce uruchomić co najmniej trzy lokale własne. Do końca 2011 r. w sieci ma być około 8-9 kolejnych placówek. Aktualnie działają trzy lokale. Czwarta placówka sieci powstanie na rynku we Wrocławiu. Otwarcie planowane jest na okres wakacyjny bieżącego roku.

Pierwsza lodziarnia została uruchomiona w maju 2009 r. Obecnie stanowi ona centrum kompetencyjne, w którym sieć pracuje nad modernizacją procesów produkcyjnych. Strategia spółki zakłada także rozwój poprzez budowę sieci franczyzowej. Trwają jeszcze prace nad ostateczną strukturą oferty dla potencjalnych franczyzobiorców.

W styczniu bieżącego roku spółka Ibiza Ice Cafe przeprowadziła emisję prywatną akcji, z której pozyskała 1,2 mln zł. Środki zostały przeznaczone na rozwój sieci lokali własnych oraz rozruch programu franczyzowego. Po prywatnej emisji w akcjonariacie Ibiza Ice Cafe SA znajdują się: fundusz Privilege Capital Management SA – 65 proc., Tomasz Haligowski, prezes zarządu spółki – 7 proc. oraz nowi inwestorzy-  ok. 28 proc. 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 25.06.2010
Aktualizacja: 25.06.2010