Inwestor Hiltona Gdańsk zbuduje kolejne hotele

Udostępnij artykuł

– Jesteśmy też gotowi do współpracy z innymi deweloperami jako inwestor zastępczy. Znacznie łatwiej buduje się taki obiekt w wielkich stolicach europejskich, gdzie cena pokoi kształtuje się na poziomie 500 euro, natomiast większą inwencją należy wykazać się budując hotel tam, gdzie ceny są dużo niższe, a standard musi być zachowany nadal ten sam – mówi Filip Wójcikiewicz. – Jesteśmy firmą rodzinną budującą hotele od 20 lat i know-how, które zdobyliśmy wspólnie z naszym partnerem Hiltonem, jest nie do przecenienia. Są to np. kadry wyszkolone do współpracy z siecią oraz wielka baza doświadczeń – dodaje nasz rozmówca.

Hotel Hilton Gdańsk, który firma Jan Wójcikiewicz Hotele zbudowała i poprowadzi na zasadzie franczyzy, ruszy 17 czerwca br. Obiekt powstaje w centrum miasta, nad brzegiem rzeki Motławy. Hotel zaoferuje 150 pokoi i 700 mkw. powierzchni rekreacyjnej złożonej ze spa z częściowo przeszklonym basenem na dachu. Ponadto hotel będzie miał do dyspozycji także ponad 1000 mkw. powierzchni konferencyjno-bankietowej, z 24-godzinnym business centre, parkingiem, także podziemnym. Część gastronomiczna złożona będzie z baru i restauracji z widokiem na rzekę. Autorem całego projektu jest pracownia architektury prof. Stefana Kuryłowicza. Gdański Hilton będzie drugim, po Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre, obiektem tej luksusowej sieci hotelowej w Polsce.

Firma Jan Wójcikiewicz Hotele powstała w 1989 roku, a pierwszym jej obiektem był hotel Jurata w Juracie. W chwili obecnej firma zajmuje się działalnością hotelarską i deweloperską w sektorze nieruchomości komercyjnych. W ramach tej szeroko rozumianej grupy funkcjonuje hotel Astor w Jastrzębiej Górze, a także hotel hanza w Gdańsku.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 22.04.2010
Aktualizacja: 22.04.2010