Julius Meinl odzyskuje chwile stracone przy kawie i startuje z kampanią “Say Hello”

Udostępnij artykuł
Badania wykazały, że wyjście na kawę z przyjaciółmi i rodziną to najbardziej brakujące momenty w życiu. Europejczycy stracili 13 miliardów możliwości nowych kontaktów społecznych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Julius Meinl donosi, że w kawiarniach na całym świecie nie wydano prawie miliarda kaw.

Ośmiu na dziesięciu respondentów uważa, że kawa z przyjacielem lub nawet z nieznajomym poprawia ich ogólne samopoczucie. Większa chęć kontaktu z ludźmi; respondenci są teraz bardziej skłonni do rozpoczęcia rozmowy z nieznajomym niż przed pandemią. Julius Meinl chce nadrobić ćwierć miliona pominiętych chwil na całym świecie dzięki czerwcowej kampanii. Już od 1 czerwca Julius Meinl chce nadrobić ćwierć miliona utraconych chwil na całym świecie dzięki kampanii „Say Hello” .

Według Julius Meinl marki kaw premium, wyjście na kawę z przyjacielem lub członkiem rodziny to najbardziej utracone momenty podczas pandemii. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy w miastach Europy nie odbyło się  około 13 miliardów spotkań.

Ankieta przeprowadzona wśród 4 tys. dorosłych mieszkańców Europy wykazała, że najbardziej podczas pandemii brakowało im spotkań przy kawie i rozmów.

81 proc. ankietowanych stwierdziło, że rozmowa z przyjacielem lub nieznajomym miała pozytywny wpływ na ich samopoczucie.

Było wiele rzeczy, które ludzi ominęły podczas zamknięcia – ale spotkania twarzą w twarz, rozmowa, prawdziwa ludzka interakcja jest tym, czego brakowało im najbardziej. Kontakt międzyludzki jest bardzo ważny dla naszego normalnego funkcjonowania. Rozmowa on-line nie tylko uniemożliwia dotyk, ale również hamuje spontaniczność rozmowy, blokuje komunikacje poprzez język ciała i subtelne sygnały, które przekazują tak wiele ważnych informacji w codziennej rozmowie – powiedział światowej sławy psycholog, profesor Geoffrey Beattie. Kawiarnie to potężne przestrzenie terapeutyczne – dźwięk ekspresu do kawy, zapach, ciche rozmowy. Zapach jest przetwarzany przez część mózgu zwaną układem limbicznym, który jest również odpowiedzialny za pamięć. Dlatego niektóre wspomnienia powracają z określonymi zapachami. Zapach kawy jest niesamowicie sugestywny, przypomina wszystkim więzi sprzed zamknięcia, których ludzie są spragnieni.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE maj 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
13 miliardów możliwości

Badanie przeprowadzone przez wiedeńską palarnię kawy Julius Meinl i OnePoll w Londynie, Wiedniu, Mediolanie i Bukareszcie w kwietniu 2021 r. wykazało, że między marcem 2020 r. a marcem 2021 r. mieszkańcy Europy nie odbyli średnio jednej czwartej rozmów, które zwykle prowadzili z nieznajomymi. Odpowiada to aż 13 miliardom nienawiązanych nowych kontaktów społecznych.

Londyńczyków ominęło 6,3 mln spotkań, podczas gdy Wiedeńczyków 2,5 mln, a mieszkańców Mediolanu 2,1 mln chwil.

Wyjaśniając ich znaczenie, profesor Beattie powiedział: Pandemia przeszkodziła w nawiązywaniu swobodnych rozmów, z którymi ludzie spotykają się w codziennym życiu – takich jak barista serwujący Ci kawę każdego dnia lub wpadając na przyjaciela na ulicy lub rozmawiając z osobą siedzącą obok w pociągu. Te tak zwane „słabe więzi” to ważne powiązania społeczne. Dają ludziom poczucie, że nie są odizolowani, że należą do społeczności i są częścią czegoś większego.Przypadkowe spotkania i przelotne rozmowy poprawiają i wzbogacają nasze życie i są bardzo ważne dla naszego dobrego samopoczucia i zdrowia psychicznego. Te małe, proste, niemal formalne wymiany są codziennymi przyjemnościami, które poprawiają nasz nastrój i niosą potencjał, by rozwinąć się w coś innego, coś głębszego i większego, na przykład długoterminową przyjaźń lub romantyczny związek. Po zniesieniu blokady te „słabe więzi” codziennego życia muszą być ponownie kultywowane i odnawiane,  ważne jest, aby ludzie mieli pewność siebie, aby ponownie rozpocząć rozmowy z nieznajomymi.

 Jeden na pięciu ankietowanych powiedział, że pierwszym miejscem, które odwiedzi będzie kawiarnia, dlatego przy zamknięciu Julius Meinl szacuje, że nie odbyło się około 1 miliarda spotkań przy kawie, szansa na swobodny kontakt w ciągu ostatnich 12 miesięcy była radykalnie zredukowany.

Pandemia inspiruje wiele osób do częstszego witania się

Jednak nie jest źle. W ramach badań Julius Meinl zapytał respondentów jaki jest ich stosunek do zmian podczas pandemii. 36 proc. osób stwierdziło, że teraz częściej witają się z nieznajomym niż przed Covid-19.

Jeden na dziesięciu powiedział, że chętniej mówi „cześć”, ponieważ czuje się teraz „bardziej związany” z innymi w wyniku globalnego kryzysu. Tylko 20 proc. stwierdziło, że niechętnie teraz mówi „cześć” przez barierę utrudniającą rozpocznę, w tym również czują utratę pewności siebie (26 proc.), nerwowość związaną z rozmowami z innymi ludźmi (37 proc.) i strachem przed rozprzestrzenianiem się wirusa (38 proc.).

W miarę jak hotele, restauracje i kawiarnie na całym świecie zaczynają w pełni ponownie funkcjonować, Julius Meinl zamierza je wspierać i nadrobić tysiące utraconych chwil, zwiększając częstotliwość kontaktów przy kawie dzięki kampanii „Say Hello”.

Event rozpoczęty 1 czerwca 2021 zachęca do chwil przy kawie spędzanych z przyjacielem lub nieznajomym.

Od prawie dwóch wieków wiedeńskie kawiarnie są miejscem spotkań nieznajomych i przyjaciół przy kawie; dzielenie się czasem, przestrzenią, pomysłami i chwilami dużymi i małymi. Każde spotkanie zaczyna się od „Cześć”, a w Julius Meinl chcemy zachęcać i wzmacniać te małe, ważne chwile, które nadają życiu sens. Dając naszym Klientom i Konsumentom możliwość podarowania kawy przyjacielowi lub nieznajomemu, chcemy, aby wszyscy mogli cieszyć się wiedeńskimi tradycjami kawiarni i ponownie zjednoczyć świat po tym, jak pandemia nas rozdzieliła – mówi Christina Meinl, dyrektor zarządzający Julius Meinl.

IDEALNY MOMENT NA BEZPŁATNA KAWĘ

Zamów dowolną kawę Julius Meinl (1-6 czerwca 2021) i odbierz kupon na kolejną, ale tym razem bezpłatną. Kupon możesz wykorzystać przy kolejnej wizycie lub sprezentować, ważny do 31 lipca 2021. Julius Meinl „Say Hello” lokalizacje biorą udział w promocji i więcej szczegółów na: www.juliusmeinl.com/pl/Say-Hello Podziel się chwilą przy kawie używając #SayHello i oznaczając się na @JuliusMeinlOfficial.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.