Karolina Bednarska, Aviko: Dowozy i wynosy zostają z nami na dobre

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Od niemal półtora roku żyjemy i prowadzimy biznesy w nowej rzeczywistości. Branża gastronomiczna jest jedną z tych, które najmocniej odczuły i nadal odczuwają skutki pandemii. Po kilkunastu miesiącach widzimy, że najlepiej poradzili sobie ci, którzy wyszli ze strefy komfortu i byli w stanie szybko zaadaptować się do nowych warunków, nawet jeśli oznaczało to znaczącą zmianę w sposobie działania – mówi Karolina Bednarska, specjalistka ds. marketingu Aviko w specjalnym komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji Rynek Gastronomiczny – RAPORT 2021.

Przez długi czas jedyną możliwą formą prowadzenia lokalu gastronomicznego były dowozy i wynosy i o ile oferowanie jedzenia na wynos dla wielu restauratorów nie było czymś nowym, to dowozy spora część z nich rozpoczynała od podstaw.

Segment dostaw jedzenia rozwijał się dynamicznie jeszcze przed pandemią, a jej wybuch tylko przyspieszył ten wzrost. I choć po ponownym otwarciu restauracji dowozy zeszły na dalszy plan, to nie znikną. Częściowo dlatego, że przyszłość, jeśli chodzi o możliwy powrót restrykcji, jest niepewna, ale także z powodu zmian stylu życia i zachowań konsumentów. Urbanizacja, cyfryzacja, dążenie do maksymalnej wygody – te trendy będą napędzały rozwój segmentu food delivery.

Jako dostawca produktów dla gastronomii musieliśmy oczywiście szybko zareagować, żeby być w stanie jak najlepiej odpowiedzieć na zmieniające się wraz z sytuacją potrzeby naszych klientów. Rozwinęliśmy koncept Aviko Delivery, w którym kompleksowo podeszliśmy do tematu dostaw jedzenia, oferując nie tylko odpowiednie produkty (czyli takie, które zniosą warunki dostawy i dotrą do klientów ciepłe i chrupiące), ale także wiedzę ekspercką (od danych rynkowych, poprzez badania naszego działu rozwoju, aż po wskazówki dotyczące tego, jak promować ofertę restauracji w mediach społecznościowych), inspiracje odnośnie serwowania dań w dowozach i rozwiązania dotyczące opakowań (włącznie z opracowanym przez nas pudełkiem z wentylacją do dostaw/na wynos).

W kolejnych miesiącach planujemy dalej rozwijać koncept Delivery, wprowadziliśmy niedawno nową linię produktów – Super chrupiące specjalności, a w niej chrupiące kratki ziemniaczane i super chrupiące frytki w kształcie U.

Komentarz powstał na potrzeby
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.