KFC, Pizza Hut i Taco Bell wycofują jaja klatkowe ze wszystkich restauracji na całym świecie

Yum! Brands to firma restauracyjna, posiadająca blisko 50 tys. lokalizacji na całym świecie pod markami KFC, Pizza Hut, Taco Bell oraz The Habit Burger Grill. Właśnie ogłosiła globalną politykę rezygnacji z jaj klatkowych. Tym samym przejście na jaja z chowu alternatywnego w większości swoich lokalizacji do 2026 roku. Globalniedo 2030 roku.

Przed podjęciem globalnego zobowiązania, Yum! Brands ogłosiło politykę rezygnacji z jaj klatkowych dla Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych i innych wiodących rynków. Nowa globalna polityka zobowiązuje firmę do pozyskiwania jaj i produktów jajecznych jedynie z chowu alternatywnego. Chodzi o ponad 150 krajach i regionach na całym świecie. Proces wycofywania jaj klatkowych potrwa do końca 2030 roku. Firma zdecydowała się również na coroczne raportowanie postępów w przejściu na chów bezklatkowy w celu pokazania transparentności wobec swoich konsumentów.

Cieszymy się, że tak duża firma, jaką jest Yum! Brands, decyduje się na globalne wycofanie jaj klatkowych ze swojego łańcucha dostaw – mówi Julia Pająk ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki. To zobowiązanie jest ogromną zmianą dla zwierząt na całym świecie. Pokazuje, że koniec chowu klatkowego kur niosek jest nieunikniony.


Wraz z rosnącą świadomością konsumentów i wynikającego z niej coraz większego zapotrzebowania na jaja z chowu bezklatkowego, międzynarodowe firmy i liderzy branży, tacy jak Yum! Brands rezygnują z jaj klatkowych. Już ponad 100 globalnych deklaracji wycofania jaj klatkowych zostało podjętych przez jedne z największych firm na świecie, w tym Burger King, Unilever, Nestlé, Aldi, InterContinental Hotels, Sodexo, Kraft Heinz, Compass Group, Costa Coffee i Barilla.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.