Kolejny etap firmy Granuldisk w walce o planetę: nowe granulki biodegradowalne

Udostępnij artykuł
Biodegradowalne, organiczne granulki wykonane z soli wapniowej, oleju rzepakowego i biodegradowalnych estrów — to najnowsza innowacja wprowadzona przez Granuldisk, firmę z branży produktów do zmywania naczyń.

Wszyscy musimy przyłączyć się do walki o środowisko, a granulki PowerGranules BIO są naszym najnowszym orężem w tej walce – mówi Mikael Samuelsson, dyrektor generalny w firmie Granuldisk.

Kuchnie komercyjne zużywają duże ilości wody w procesach gotowania, czyszczenia i mycia. Zużycie wody, a także energii i środków chemicznych, jest szczególnie wysokie w obszarze zmywania naczyń. Założona w 1987 r. firma Granuldisk znalazła rozwiązanie tego problemu.

Nasze rozwiązania zużywają średnio o 70 proc. mniej wody, środków chemicznych i energii niż jakakolwiek inna metoda zmywania. Jesteśmy z tego bardzo dumni, nie zamierzamy jednak na tym poprzestać. Chcemy nieustannie się doskonalić, dlatego w wyniku wielu godzin testów i prób opracowaliśmy granulat PowerGranules BIO. Pozwala on ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 25 proc. i wymaga o 87 proc. mniej wody w procesie produkcyjnym w porównaniu z naszymi oryginalnymi granulkami PowerGranules – mówi Ulrika Ahnfelt, kierownik produktu w firmie Granuldisk.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Ratowanie planety jest tym, co GRANULDISK uwielbia robić

Przyczynianie się do ochrony środowiska, w ramach działalności klientów i poza nią, zawsze było pasją firmy Granuldisk.

Nowe granulki PowerGranules BIO są naszym sposobem na dalszą realizację celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Granulek można używać wielokrotnie i wystarczają one średnio na 2500 cykli zmywania — w zależności od programów, rodzaju zmywarki oraz tego, co jest zmywane. Oznacza to, że można umyć do 20 tys. naczyń w rozmiarze GN 1/1, zanim konieczna będzie wymiana zestawu granulek — mówi Ulrika Ahnfelt.

Granulki PowerGranules BIO są w pełni zgodne z wymogami UE dotyczącymi stosowania w kontakcie z żywnością i nieszkodliwe w przypadku spożycia.

Wyeliminowanie zmywania ręcznego

Rozwiązania GRANULDISK w dziedzinie zmywania naczyń wykorzystują technologię Granule Technology™, w której granulki w połączeniu z wodą pod dużym ciśnieniem i w wysokiej temperaturze zapewniają doskonałe wyniki zmywania. Technologia granulatu pozwala znacznie zmniejszyć zużycie wody, głównie dzięki wyeliminowaniu konieczności wstępnego mycia garnków i patelni w zlewozmywakach. Mniejsze zużycie wody oznacza mniejszą ilość wody do podgrzania, co przekłada się na mniejsze zużycie energii. Ponadto, ponieważ za czyszczenie odpowiadają głównie granulki w połączeniu z wodą pod dużym ciśnieniem, można zmniejszyć zużycie środków chemicznych o ok. 50 proc.

Na całym świecie ręczne zmywanie w zlewozmywakach pozostaje najczęstszym sposobem radzenia sobie z brudnymi garnkami i patelniami. Misją firmy Granuldisk jest stopniowe wyeliminowanie mycia wstępnego i zmywania w zlewozmywakach, a jednocześnie zapewnienie najbardziej wydajnego i zrównoważonego rozwiązania w branży zmywania naczyń. Niedobór wody jest ogromnym problemem na całym świecie. Dlatego wszyscy musimy zrobić, co w naszej mocy, aby chronić ten cenny zasób, od którego zależni są wszyscy ludzie – mówi dyrektor generalny, Mikael Samuelsson.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 30.09.2020
Aktualizacja: 30.09.2020