LodyBonano świętują 18. urodziny

Udostępnij artykuł
Blisko dwie dekady temu na polskim rynku pojawiła się nowość – amerykańskie świderki. LodyBonano to najdłużej istniejąca sieć franczyzy lodowej w Polsce, która w tym roku obchodzi 18-lecie działalności.

Zaczęło się od wspomnienia wakacji we włoskim miasteczku i sprzedawcy lodów, na którego wołano “Bonano”. To właśnie on stał się dla Radosława Charubina inspiracją do zajęcia się lodowym biznesem. Pierwsza lodziarnia pod intrygującą nazwą LodyBonano została otwarta w 2003 roku w Białymstoku, później dołączyły do niej kolejne.

Wyróżniliśmy się na rynku ciekawą identyfikacją wizualną oraz bogatą ofertą – żadna lodziarnia nie miała wtedy tak dużego wyboru. Ludzi ciągnęło do tego typu nowości, w sezonie wakacyjnym nasze lokale przeżywały prawdziwe oblężenie. I choć w dzisiejszych czasach nadużywa się słowa “kultowy”, to Americanos – nasz flagowy deser – taki właśnie jest. Nie bez powodu LodyBonano są w Polsce synonimem “amerykańskich świderków” mówi Radosław Charubin.  

Drugie pokolenie klientów

Teraz z pewnym wzruszeniem patrzymy na to, jak klienci wychowani na Lodach Bonano, przyprowadzają do nas swoje dzieci. To przypomina nam, jak długo działamy na rynku i uświadamia, że staliśmy się marką pokoleniową. Jednak nic tu nie jest dziełem przypadku. Znamy ten biznes od podszewki i to my wielokrotnie wyznaczaliśmy branży ścieżki rozwoju i nowe trendyprzekonuje współwłaściciel marki.

Kolejka do LodyBonano w Białymstoku

Lodziarnia, czyli miejsce spotkań

Od początku swojego istnienia sieć mocno stawiała na działania marketingowe. Znakiem rozpoznawczym LodyBonano stały się “huczne otwarcia” z darmowymi lodami czy atrakcyjnymi rabatami w stylu “Americanos za złotówkę”. Do tego dochodziły cykliczne akcje promocyjne, jak te na Dzień dziecka, zakończenie roku szkolnego czy związane z Pierwszą Komunią Świętą oraz karty lojalnościowe. Każdy sezon oznacza też nowości w menu.

Nasze lodziarnie są świetnie przyjmowane w małych i średnich miastach, na rozbudowanych osiedlach oraz w miejscowościach turystycznych. Dla lokalnej społeczności taki punkt to nie tylko miejsce, gdzie można kupić lody, ale przede wszystkim – przestrzeń wspólnego spędzania czasu. U nas spotykają się całe rodziny, grupy dzieciaków przybiegają po obiedzie po swoje ulubione lody. Jeśli lodziarnia znajduje się w odpowiedniej lokalizacji, to życie towarzyskie kwitnie pod nią przez cały sezon, często bez względu na pogodę mówi Radosław Charubin.

Lodziarnia czynna cały rok?

Lokalizacja i pogoda – to właśnie te dwa wspomniane wyżej czynniki mają znaczenie dla powodzenia sprzedaży w danym sezonie. Mówi się, że branża lodowa jest od nich uzależniona, jednak i na to sieć LodyBonano znalazła swoją receptę. W tym roku marka zaprezentowała nowy koncept współpracy – lodziarnię na kołach z ogródkiem dla gości.

Mobilna przyczepa w Rzeszowie, 2021 r.

Plany na przyszłość?

Na przestrzeni ostatnich lat, obok marki LodyBonano, powstała także druga franczyza oferująca naturalne, rzemieślnicze lody. “u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich działa na podobnych zasadach, jednak kieruje się w stronę innych odbiorców. Obie sieci funkcjonują w modelu mobilnych punktów, ale nie muszą konkurować o uwagę klientów.

W najbliższym czasie rozwój LodyBonano skupi się jednak mocniej na mniejszych miastach, parkach rozrywki i wszelkich lokalizacjach związanych z rodzinami i dziećmi. To pozwoli nam utrzymać stabilną pozycję na rynku. W planach mamy także wprowadzenie bezcukrowych lodów z automatu. Chcemy, aby wypad na lody nadal kojarzył się z przyjemnością, ale w nieco zdrowszym wydaniu. W obecnej sytuacji związanej z pandemią, ciężko jest przewidzieć, co wydarzy się na rynku. My jednak nie zatrzymujemy się i działamy dalej. Mamy nadzieję, że grono fanów LodyBonano będzie tylko rosło – podsumowuje Radosław Charubin.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE kwiecień – maj 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 29.06.2021
Aktualizacja: 29.06.2021