Maciej Lubiak, Maczfit: Zbliżamy się do prawie 10 tys. pakietów dziennie

[SPECJALNIE DLA NAS] Cateringi dietetyczne w ostatnim czasie zdecydowanie zyskały na popularności. Maczfit to marka która istnieje na rynku od 15 lat. O początkach działalności, wpływie pandemii na branżę i dalsze plany rozmawiamy z Maciejem Lubiakiem, właścicielem i założycielem Maczfit Foods.
fot. Marta Wojtal
Panuje przekonanie, że w czasie lockdownu cateringi dietetyczne zyskały na popularności. Czy rzeczywiście tak to wygląda z Państwa perspektywy?

Pandemia pokazała, że zdrowie to najważniejsza wartość, a więc warto zadbać o siebie i swoją odporność. Mówi się, że jesteś tym, co jesz, a nasz catering dietetyczny to nie tylko smaczne, zbilansowane posiłki, ale przede wszystkim jakość, która wpływa na organizm i samopoczucie. Cieszę się, że w czasie lockdownu tak wiele osób się o tym przekonało. Obecnie w Maczfit jednego dnia produkujemy około 40 tys. posiłków. Pozwolę sobie na sformułowanie tezy, że stawia nas to na pierwszym miejscu na świecie pod względem liczby wyprodukowanych dań na dobę, które tworzone są zgodnie z rygorystycznymi procedurami jakości HACCP, certyfikowanymi przez uznaną międzynarodową jednostkę TUV.

Czy niepewność związana z początkami pandemii miała przełożenie na rezygnację z zamówień? W tym trudnym czasie pojawiła się jakaś nowa grupa zamawiających?

Początek pandemii wywołał chwilowe spowolnienie, do którego przyczyniła się reakcja społeczna. Wiele osób wstrzymało diety, ale branża skutecznie się obroniła. Wszyscy ci, którzy często chodzili do restauracji i nie przepadali za gotowaniem, zaczęli zamawiać posiłki do domu. Jednak z czasem również osoby, które wstrzymały diety, wróciły do nas, ponieważ przekonały się, że codzienne przygotowywanie w domu smacznych i zbilansowanych posiłków dla całej rodziny, jest niemożliwe.

JUŻ WKRÓTCE
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
>> prosimy kliknąć po szczegóły <<
Polacy w czasie pandemii zaczęli przywiązywać szczególną uwagę do tego, co jedzą. Odnotowali Państwo wzmożone zainteresowanie konkretnymi propozycjami dietetycznymi?

Klienci wybierają nasze posiłki ze względu na najwyższą jakość, to że są zdrowe i zbilansowane, aleponad wszystko doceniają możliwość wyboru. Dlatego teraz rozbudowaliśmy naszą ofertę Wybór Menu o nową, jeszcze bardziej elastyczną opcję Box2Box. Pozwala ona na zamawianie dowolnej liczby i rodzaju posiłków dla bliskich, a także wspieranie odporności dzięki witaminowym MaczShotom i regenerację mięśni z nowymi białkowymi FitCocktailami okołotreningowymi. Klienci mogą też usunąć ze swojej diety śniadanie lub kolację. To właśnie elastyczność i najwyższa jakość są czynnikami, dla których w tym czasie klienci wybierają nasze posiłki. Obserwujemy też rosnące zainteresowanie posiłkami wegetariańskimi i wegańskimi, ale nie wiemy jeszcze, czy nie jest to jedynie trend. Dużym zainteresowaniem cieszą się także programy FIT, SLIM, CARE, co pokazuje, że Polacy na kwarantannie również dbają o swoją linię i dobre samopoczucie.

W czasie pandemii Maczfit nie próżnował. Pojawiła się m.in. aplikacja czy pomoc dla seniorów.

Działania, które podejmowaliśmy były związane z odpowiedzialnością społeczną. Na początku pierwszego lockdownu wzięliśmy udział w akcji #WzywamyPosiłki, w której dostarczaliśmy posiłki personelowi medycznemu walczącemu z pandemią koronawirusa. Te działania zostały zauważone i docenione – naszą firmę wytypowano w rankingu przedsiębiorstw, które wykazały się największą społeczną odpowiedzialnością, opublikowanym na łamach My Company Polska. Niedawno wysłaliśmy 500 posiłków do osób starszych, potrzebujących, które przebywały na kwarantannie. W związku z początkową, pełną niepewności reakcją społeczną, zmodyfikowaliśmy ofertę.

Wprowadziliśmy rabaty dla rodzin Rodzina jeee oraz zniżki połączone z komunikacją zapewniającą klientów, że nasze dostawy są przeprowadzane bezpiecznie pod drzwi ich domów. Jako pierwsi, i jak na razie jedyni na rynku, wprowadziliśmy płatności w modelu subskrypcyjnym. Kolejnym krokiem była digitalizacja oferty – stworzenie aplikacji, która ułatwia klientom zamawianie i zarządzanie dietą, a także przypomina o konieczności regularnego picia wody i spożywania posiłków. Przebudowaliśmy stronę internetową i dostosowaliśmy ją do wersji mobilnej. W ostatnich dniach rozszerzyliśmy Wybór Menu o nową, elastyczną usługę Box2Box, w ramach której klienci mogą zamawiać tyle dodatkowych posiłków, ile chcą, wybierać ich rodzaj. Ale to nie koniec. Cały czas planujemy, wdrażamy nowe rozwiązania i dodajemy gazu.

Lockdown wpłynął na reorganizację Państwa planów i działań, ale również na codzienne funkcjonowanie firmy?

Zawsze przestrzegamy restrykcyjnych procedur bezpieczeństwa, na każdym etapie produkcji. Jednak w ostatnim czasie w części produkcyjnej wprowadziliśmy dwie niekrzyżujące się ze sobą zmiany i oddzieliliśmy część kuchenną. Pracownicy biurowi przeszli na pracę zdalną, a wszystkie osoby pracujące stacjonarnie zobowiązane są do dezynfekowania rąk oraz noszenia maseczek. Regularnie, raz w tygodniu przeprowadzamy także testy serologiczne na obecność przeciwciał. Te działania to zarówno reakcja, jak i prewencja, abyśmy…

Rozmawiała Milena Kaszuba-Janus

PEŁNĄ TREŚĆ WYWIADU MOŻNA ZNALEŹĆ W GRUDNIOWYM WYDANIU NOWOŚCI GASTRONOMICZNYCH

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać
się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.