Maciej Mazur powalczy w konkursie Tio Pepe 101 virtual bartender’s challenge 6 kwietnia

Udostępnij artykuł
23 marca br. startuje międzynarodowy konkurs kreacji koktajli bazujących na słynnej Tío Pepe i innych sherry hiszpańskiej firmy González Byass. Pierwszy raz w historii  zawodów, wystartuje w nich  reprezentant Polski – Maciej Mazur.

Ten najstarszy na świecie konkurs dotyczący sherry, w tym roku odbędzie się w nowej formule. Przedstawiciele 24 krajów stoczą ze sobą pojedynki. Zwycięzcy będą awansować do kolejnej rundy i tak aż do finału 16 czerwca.  Maciej Mazur wystąpi po raz pierwszy 6 kwietnia o godzinie 16.00 w meczu Polska vs Dania. Przebieg zmagań będzie transmitowany na żywo na Instagramie na profilu @tiopepewine, a na facebooku www.facebook.com/TioPepeWine.

Zaproszenie do konkursu oznacza wstąpienie do ekskluzywnego klubu. Nie można się do niego zgłosić czy wygrać eliminacji. To komisja z Andaluzji dokonuje wyboru kandydatów i zaprasza ich do Hiszpanii.

Reprezentant Polski – Maciej „Bobas” Mazur – ma 27 lat. Jest absolwentem zarządzania o specjalizacji „gospodarka nieruchomościami”. Za barem – tylko na chwilę – stanął sześć lat temu, okazało się jednak, że to jego powołanie. Ukończył kursy barmańskie w Poznaniu i Amsterdamie. Na początku pracował w rodzinnym Świnoujściu, następnie w Poznaniu i Krakowie. W 2020 roku Maciej otworzył w Krakowie swój cocktail bar o nazwie TAG. przy ulicy Podwale 7. W tym samym budynku mieści się prowadzona przez niego szkoła barmańska TAG.School. Maciej Mazur to posiadacz tytułu polskiego Barmana Roku (World Class Poland 2019). Także finalista World Class Competition z Glasgow (2019), gdzie zdobył 15. miejsce wśród 60. najlepszych barmanów świata.

O konkursie

Podczas konkursu dojdzie do 101 bitew barmanów „jeden na jednego”. 23 marca rozpoczyna się pierwsza  runda eliminacyjna. Na każdym etapie barman otrzyma mini wyzwania oraz zaprezentuje swoje przepisy na koktajle z sherry. Jeśli uczestnikom się powiedzie, przejdą do następnej rundy. Decyzja o tym, kto awansuje do konkursu, zostanie podjęta przez obserwujących @tiopepewine na Instagramie i zespół kibiców każdego zawodnika. Czasowe okienko do głosowania będzie otwarte przez 24 godziny.

Finaliści, wyłonieni z trzech różnych krajów, przejdą do  finału. Ich ostatecznym wyzwaniem będzie stworzenie własnego, unikalnego przepisu na wysokiej jakości, wstępnie butelkowany koktajl. Ten zostanie anonimowo wysłany do sędziów, aby spróbowali „na ślepo” i wyłonili zwycięzcę. Kryteriami, które zadecydują o zwycięskim koktajlu, będą: równowaga smaku w tworzonych koktajlach, oryginalność. Dodatkowo także prezentacja – opakowanie, projekt i dekoracja butelek, kreatywność uczestników we wnoszeniu świeżych pomysłów do współczesnej kultury koktajli sherry.

Daty rund zawodów:
Runda 1:  23 III –  8 IV (12 bitew/starć; 24 barmanów)
Runda 2:  15, 20, 22 IV (6 bitew/starć; 12 barmanów)
Półfinały: 3, 5, 7 V (3 bitwy/starcia)
Finał: 16 VI

Reprezentant Polski

Pierwsze zmagania z udziałem reprezentanta Polski już 6 kwietnia o godz. 16.00. Przeciwnikiem Polaka będzie Duńczyk – Sebastian Krunderup.

Konkurs ma bardzo ciekawą formułę. W każdej bitwie ma się tylko jednego przeciwnika, z którym rywalizuje się na żywo no i oglądają to ludzie na całym świecie. W pierwszym starciu moim zadaniem będzie autorska interpretacja sherry fino z tonikiem. Mam już na to pomysł. Przepis ze zdjęciem znajdzie się na Instagramie. Każdy, kto będzie śledził konkurs, może sobie taki koktajl zrobić sam. Drugim zadaniem jest zainfuzowanie sherry i na jej bazie stworzenie koktajlu. W kolejnym etapie, jeśli przejdę, będę musiał zrobić koktajl Fiño Colada, czyli interpretację Piña Colady z sherry zamiast rumu – mówi Maciej Mazur.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 19.03.2021
Aktualizacja: 19.03.2021