Makro Polska wyróżnione w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce” trzeci rok z rzędu

Udostępnij artykuł
Podobnie jak w latach 2018-2019 sieć została doceniona przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W ogłoszonym właśnie zestawieniu za rok 2020 Makro Polska otrzymało rekordową liczbę 19 wyróżnień.

To już 19. edycja raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, uznawanego za największy i najważniejszy w Polsce przegląd działań CSR. Rok 2020 po raz kolejny okazał się rekordowy. Swoje propozycje dobrych praktyk (łącznie było ich 1958) zgłosiło aż 257 firm (wobec 214 firm w roku poprzednim). Także Makro Polska osiągnęło najlepszy jak dotąd wynik. W raporcie znalazło się aż 19 dobrych praktyk firmy (rok wcześniej było ich 12).

W wyjątkowym, bo „naznaczonym” pandemią COVID-19 roku, firma wdrożyła kilka rozwiązań związanych właśnie z pandemicznymi obostrzeniami i wyzwaniami. Warto tu wymienić m.in. wyróżnione w raporcie: akcję „Posiłek dla lekarza” (wiosną 2020 r. medycy otrzymali ponad 8 tys. ciepłych posiłków przygotowanych przez szefów kuchni Akademii Inspiracji Makro). Dodatkowo projekt wspierający bezpieczny handel „Kupuj bezpiecznie, kupuj lokalnie”, czy wydana w maju 2020 r. publikacja dla lokali gastronomicznych „Bezpieczne miejsce do jedzenia w czasach COVID-19” i internetowy portal wiedzy dla gastronomii „Niezbędnik kryzysowy dla gastronomii”.

Środowisko

Kolejną ważną grupą wyróżnionych praktyk były działania Makro Polska w dziedzinie „Środowisko”. Chodzi tu m.in. o instalację systemów fotowoltaicznych na dachach hal, czyli krok w kierunku osiągnięcia neutralności energetycznej punktów sprzedaży. Dodatkowo wprowadzenie na parkingi przy halach sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych, czy wreszcie wprowadzenie nowych, czytelnych oznaczeń opakowań, pomagających klientom w ich prawidłowej segregacji.

Uznanie znalazły też sztandarowe działania edukacyjne Makro o wieloletniej już historii, jak przywracające dobrą tradycję rodzimej kuchni „Polskie Skarby Kulinarne” i „Szef dla Młodych Talentów”, czyli program wspomagający edukację uczniów szkół gastronomicznych.

Ze wszystkimi wyróżnionymi dobrymi praktykami zgłoszonymi przez Makro Polska do raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” można zapoznać się na oficjalnej stronie internetowej raportu: www.odpowiedzialnybiznes.pl.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 26.04.2021
Aktualizacja: 26.04.2021