Makro świętuje Dzień Własnego Biznesu

Udostępnij artykuł
Wydarzenie to jest okazją dla małych i średnich firm do promocji swoich usług, adresów firm lub dań z menu. Blisko 13 tys. restauracji, sklepów i lokali usługowych dołączyło do międzynarodowego Dnia Własnego Biznesu w Polsce organizowanego przez Makro Polska.

Do tej pory zarejestrowano ponad 50 tys. ofert specjalnych, z których mogą korzystać konsumenci i liczba ta stale rośnie. Inicjatywie towarzyszy kampania „Otwarta niedziela”, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie sektora handlowo-usługowego, który zaprasza konsumentów do zakupów i odwiedzania restauracji w niedzielę. Jest to też forma podziękowania przedsiębiorcom za zaangażowanie i pasję, jaką wkładają w swoją pracę.

Niezależni przedsiębiorcy cieszą się pozytywną opinią wśród konsumentów, którzy potwierdzają, że lubią robić zakupy w sklepach „za rogiem” i odwiedzać lokalne restauracje czy punkty usługowe. Szczególnie popularne są mniejsze lokale gastronomiczne, kawiarnie i bary szybkiej obsługi oraz kwiaciarnie i zakłady fryzjerskie – pokazują to wyniki raportu przeprowadzonego przez METRO z okazji Dnia Własnego Biznesu – akcji, która ma na celu docenienie i wsparcie przedsiębiorców z sektora handlowo-usługowego oraz celebrowanie przedsiębiorczości.

Według raportu, 43 proc. ankietowanych klientów potwierdza, że prowadzenie własnej działalności ma duży wpływ na ich codzienny tryb życia. Przedsiębiorcy są bardzo optymistyczni: znaczna większość (89 proc.) założyłaby biznes ponownie, chociaż robiąc to, prawie 1/3 obawiała się niedostatecznych przychodów (34 proc.), tyle samo osób musiało włożyć wiele wysiłku w ciągłą walkę o utrzymanie biznesu (33 proc.) i prawie połowa (41 proc.) uznała płacenie podatków za niezwykle uciążliwą konieczność.

Fakt, że wielu Polaków docenia niezależne biznesy, jest po części kwestią tego, że działają one zgodnie z filozofią zrównoważonego rozwoju. Dla 45 proc. ankietowanych jest to kluczowe kryterium oceny. Ponad połowa (60 proc.) stwierdziła, że wysoka jakość produktów jest jednym z głównych powodów wyboru sklepu „za rogiem”, jako miejsca codziennych zakupów. Natomiast 52% pytanych ceni sobie dobrą obsługę. W sumie 42 proc. ankietowanych stwierdziło, że wolą zaopatrywać się w lokalnych sklepach niż przedsiębiorstwach sieciowych.

Warto pamiętać, że małe i średnie firmy nie tylko wpływają pozytywnie na rozwój gospodarczy, ale stanowią niezwykle cenną i nieodłączną część lokalnych społeczności. Lokalna restauracja na przykład stanowi ulubione miejsce na rodzinne uroczystości, a w osiedlowym sklepie można nie tylko zrobić zakupy, ale i poszukać porady. Za to właśnie Polacy doceniają takie miejsca. Cenią również regionalność oferowanych produktów, co potwierdza 38 proc. ankietowanych oraz indywidualne podejście do klienta, które jest szczególnie ważne dla 1/3 Polaków (33 proc.). Gdyby liczba niezależnych biznesów zmalała, co drugiej osobie brakowałoby unikalnego asortymentu (50 proc) i tyle samo (51 proc.) Polaków odczułoby brak jakości oferowanych produktów i usług.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – SIERPIEŃ-WRZESIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Ponad 3/4 ankietowanych klientów w Polsce (76 proc. ) stwierdziło, że preferują małe, niezależne zakłady fryzjerskie od sieciowych. Popularne są również mniejsze restauracje, kawiarnie i bary szybkiej obsługi (54%) oraz kwiaciarnie (68 proc.). Aby zaoferować niezależnym biznesom większą rozpoznawalność, METRO wprowadziło Dzień Własnego Biznesu, który od 2016 r. obchodzony jest jednocześnie w 26 krajach na całym świecie. W tym roku przypada na 8 października. Już po raz czwarty akcję w Polsce organizuje sieć hurtowni Makro. Wydarzenie ma na celu docenienie i wsparcie przedsiębiorców z sektora handlowo-usługowego oraz celebrowanie przedsiębiorczości. Pozwoli ono firmom zwiększyć swoją rozpoznawalność wśród klientów, natomiast konsumentom poznać nowe lokale oraz nabyć produkty i usługi w promocyjnych cenach.

Inicjatywie towarzyszy kampania „Otwarta niedziela”, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie sektora handlowo-usługowego, a także podziękowanie przedsiębiorcom za zaangażowanie i pasję, jaką wkładają w swoją pracę. – Dla naszych klientów prowadzenie własnego biznesu to nie tylko praca, ale styl życia, w który wkładają całe swoje serce. Podziwiamy ich za wytrwałość i kreatywność, z jaką poszukują sposobów na zdobycie nowych klientów i zaskoczenie tych stałych – mówi Dominik Branny, prezes Makro. Należy również podkreślić, że małe i średnie firmy stanowią niezwykle cenną i nieodłączną część lokalnych społeczności. Chcemy podziękować przedsiębiorcom oraz wspierać ich w prowadzeniu działalności. A robimy to m.in. poprzez coroczne świętowanie z nimi Dnia Własnego Biznesu, ale także organizując na co dzień liczne szkolenia i warsztaty, na których rozwijają swoje umiejętności, wiedzę asortymentową oraz kompetencje potrzebne do prowadzenia własnej firmy – dodaje.

Więcej szczegółów o akcji i interaktywna mapa ofert specjalnych znajdują się na stronie internetowej www.dzien-wlasnego-biznesu.pl.

Raport przygotowano na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego w październiku 2019 r. przez APCO Insight, grupę badawczą APCO Worldwide, metodą CAWI (bezpośredni wywiad prowadzony drogą internetową wspomagany komputerowo) na próbie 1000 panelistów – konsumentów, w tym 150 przedsiębiorców.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 07.10.2019
Aktualizacja: 07.10.2019