Makro wspiera młodych adeptów sztuki kulinarnej

Udostępnij artykuł
Dziewięć spotkań edukacyjnych, ponad 1500 uczestników z całej Polski, setki doświadczeń, tysiące inspiracji i niezliczona ilość wiedzy – sieć hurtowni podsumowuje trzecią edycję Szefa dla Młodych Talentów – programu odpowiedzialności społecznej w Polsce skierowanego do szkół gastronomicznych.

Szef dla Młodych Talentów  to program mający na celu wprowadzanie pozytywnych zmian w polskiej gastronomii. W jego ramach Makro Polska integruje szkoły gastronomiczne z sektorem HoReCa oraz wspiera młodych adeptów sztuki kulinarnej, stwarzając im możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni.

W ciągu dziewięciu miesięcy, od października 2018 do czerwca 2019 roku, sieć hurtowni zorganizowała dziewięć Mikserów Kulinarnych – bezpłatnych spotkań edukacyjnych dla uczniów szkół gastronomicznych – w których udział wzięło ponad 1500 uczestników z całej Polski. Dzięki warsztatom i pokazom kulinarnym, prezentacjom oraz prelekcjom mieli oni okazję rozwijać swoją wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności.

Trzecia edycja programu zainicjowała odsłonę wyjazdowych spotkań. Makro Polska gościła w: Krakowie, Łowiczu, Zakopanem oraz Olsztynie, a także zorganizowała 5 spotkań w Warszawie. „Zależy nam na dotarciu i kształceniu młodzieży w całej Polsce. Postanowiliśmy więc, że spotkania dla uczniów odbędą się nie tylko w warszawskiej Akademii Inspiracji Makro , ale również w niektórych szkołach na terenie kraju” – mówi Jakub Matelski, koordynator programu Szef dla Młodych Talentów.

Spośród najbardziej wyróżniających się uczestników Mikserów Kulinarnych Makro Polska wyłoniło trzech, którzy dołączyli do grona junior ambasadorów programu. Joanna Wieczorek z Warszawy, Paweł Kosiorek z Łowicza i Krystian Sak z Trąbaczewa w nowej roli wspierali szefów kuchni podczas organizowanych przez Makro Polska wydarzeniach.

Tegoroczny Szef dla Młodych Talentów to również dwie edycje konkursu Wyzwanie Makro Chefa, do udziału w których sieć hurtowni zaprosiła szkoły gastronomiczne z całej Polski. Zakwalifikowane zespoły złożone z uczniów i nauczycieli miały za zadanie przygotować autorski przepis z wykorzystaniem m.in. produktów dostarczonych przez organizatora. Sieć hurtowni wyłoniła 6 zwycięzców, którym przekazała zestawy noży Makro Professional oraz bony na zakupy do MAKRO.

Jesienią br. rozpocznie się kolejna edycja spotkań z cyklu Szef dla Młodych Talentów. Do tej pory w ramach programu sieć hurtowni Makro Polska zorganizowała 27 wydarzeń, w których udział wzięło ponad 4600 uczestników.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 08.08.2019
Aktualizacja: 08.08.2019