Makro zaprasza na wędrówkę po historycznych przysmakach Wrocławia, Dolnego Śląska, Trójmiasta i Pomorza

Udostępnij artykuł
Pierogi z kaszą i regionalnym serem, zawijaniec drobiowy ze szpinakiem w sosie oscypkowym, pomuchel szmurowany czy kaszubska zupa ze smażonym śledziem… – to tylko niektóre dania z oferty, przygotowanej dla mieszkańców i turystów, przemierzających szlaki w ramach programu Polskie Skarby Kulinarne.

Podczas apetycznej podróży goście rozsmakować się mogą w tych i innych, zinterpretowanych na nowo, regionalnych daniach, którym towarzyszy opowieść historyczna.

Różnorodność smaków Wrocławia i Dolnego Śląska oraz Trójmiasta i Pomorza przypomina Makro Polska wraz z 50 czołowymi szefami kuchni. Zinterpretowali oni na nowo zapomniane przepisy z książek kucharskich, które właśnie pojawiły się w kartach dań ich lokali. Mieszkańcy i turyści mogą wybrać się na wędrówkę po mniej lub bardziej znanych lokalnych smakach.

Historia Wrocławia i Dolnego Śląska znajduje swoje odbicie w tradycyjnych kulinariach. Obok wykwintnych potraw z kuchni mieszczańskiej, składają się na nie naturalne smaki dla mniejszości etnicznych i te, przywiezione przez osadników – z Kresów i centralnej Polski. Kształtowane przez lata pod wpływem wielu kultur, m.in. czeskiej i niemieckiej, tradycje kuchni wrocławskiej stanowią istny tygiel kulinarny. Na bogactwo kulinarne regionu bowiem składają się zarówno dworskie upodobania – dziczyzna i trufle, jak i rodzime wrocławskie przysmaki, takie jak pierogi, precle czy kiełbaski. Rozsmakowując się w tradycji kulinarnej na dolnośląskim szlaku, goście mogą spróbować m.in. pierogów z szyjkami rakowymi z tymiankiem, udka kaczki z sosem z czerwonego wina z sałatami i ziemniakami z grilla czy placków ziemniaczanych.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Egzotyczne smaki i zapachy, które przynosił wiatr od morza – posmakować można w daniach, starannie przygotowanych przez szefów kuchni restauracji, biorących udział w trójmiejskim szlaku kulinarnym. W kartach menu lokali znaleźć można często dziś zapomniane, a kiedyś najpopularniejsze pomorskie przysmaki. Jednym z nich są bulwy zapiekłe w zestawie, czyli ziemniaki z boczkiem i cebulą podawane z ogórkiem kiszonym i kubkiem maślanki. Rozsmakować się można również w jednym z filarów nadmorskiej kuchni – rybach. Na kulinarnej mapie Trójmiasta i Pomorza znalazł się bowiem śledź marynowany, serwowany z musem z wędzonego pstrąga, kwaśną śmietaną i musem z pieczonego buraka.

Podążając szlakiem i próbując dań z historią, można wziąć udział w konkursie. Wystarczy zrobić zdjęcie dania i wrzucić je na swój profil na Facebooku lub Instagramie z oznaczeniem #polskieskarbykonkurs. Już jedno zdjęcie gwarantuje nagrodę! Lista restauracji, zasady konkursu oraz informacje o nagrodach znajdują się na stronie www.polskieskarby.pl.

Konsumenci mogą również oddać głos na najlepszą restaurację biorącą udział w programie. Biorąc pod uwagę smak dania, obsługę oraz atmosferę  na stronie programu mogą ocenić ją w skali od 1 do 5. Lokale, które zdobędą największą średnią liczbę głosów, otrzymają tytuł Najlepszej Restauracji programu Polskie Skarby Kulinarne.

Mecenasem programu jest sieć hurtowni Makro Polska. Lista lokali biorąca udział w szlaku kulinarnym dostępna jest na stronie www.polskieskarby.pl.

Celem programu Polskie Skarby Kulinarne, prowadzonego przez MAKRO Polska, jest zwiększenie świadomości Polaków na temat kulinarnej tradycji naszego kraju. Projekt obejmuje m.in. materiały edukacyjne i warsztaty kulinarne, podczas których szefowie kuchni, kucharze i restauratorzy poszerzają swoją wiedzę, odkrywają historyczne receptury i uczą się je interpretować, by móc wprowadzić je do restauracyjnych kart. 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 17.12.2019
Aktualizacja: 17.12.2019