Goście cenią w hotelach markowe kosmetyki, obawiając się nieznanych zawartości buteleczek jedynie z logo hotelu. – Hotel, zamawiając kosmetyki firmowe, podnosi standard swoich usług, a zarazem prestiż obiektu. Co roku zwiększa się liczba hoteli, które odchodzą od kosmetyków z logo obiektu na rzecz kosmetyków znanych marek. Obserwujemy również, że najpierw były to zakupy na próbę do pokoi o podwyższonym standardzie, a wkrótce kupowano je do całego obiektu. Kosmetyki markowe mają tę przewagę, że można je kupować na bieżąco, zmieniać linię kosmetyków, dobierać nowe elementy do zestawu – mówi Violetta Hamerska, dyrektor zarządzający firmy Nordic Team Hoist Technology.
Niektóre obiekty dopasowują linię kosmetyków do wystroju wnętrza i dobierają kosmetyki w stylu hotelowej łazienki. – Oczywiście, jeśli hotel sobie życzy, to robimy kosmetyki z logo, ale podążamy za trendami, które powoli, ale znacząco przemawiają na korzyść kosmetyków znanych marek – dodaje Violett Hamerska.
Ten sam trend odnośnie markowych produktów obserwuje Anna Popławska, kierownik marketingu firmy Prefabath. – W hotelarstwie kosmetyk przestaje już być nośnikiem reklamy danego obiektu. Nie powinien być anonimowy. Czy chętnie kupujemy oferowane przez hipermarkety marki własne? Czy jesteśmy przekonani, że jest to produkt dobrej jakości, czy o jego wyborze decyduje tylko i wyłącznie cena? Klienci hotelu oczekują zarówno niezawodnego wyposażenia pokoju, jak i znanego pochodzenia kosmetyku. Zgodnie z prawem unijnym powinni znaleźć na nim także nazwę producenta, datę przydatności oraz skład chemiczny – podkreśla nasza rozmówczyni.
Hotele o wysokim standardzie coraz częściej stawiają na znane kosmetyczne brandy. Ekskluzywne kosmetyki stają się wyznacznikiem pełnego zaangażowania w dbałość o komfort i samopoczucie klienta. To jakość, marka i wizualne odczucie okazują się tak pożądanym przez hotelarzy narzędziem marketingowym.
Crabtree & Evely w Hiltonie
Warszawski Hilton wyposaża pokoje w specjalnie przygotowaną dla hoteli Hilton, ekskluzywną serię kosmetyków Crabtree & Evely. Kosmetyki w hotelach marki Sofitel to mydła i żele pod prysznic marki Roger & Gallet oraz linia Jean Marie Farina, na bazie wody kolońskiej stworzonej w roku 1695. Krakowski hotel Farmona oferuje gościom zestawy sygnowane logo hotelu.
Zagraniczne hotele bardzo często umieszczają informacje o oferowanych kosmetykach na swoich stronach internetowych. Najczęściej występujące marki to Bvlgari, L’Occitane oraz Neutrogena. Rodzime obiekty najczęściej nie traktują jeszcze tej informacji jako elementu marketingowego, który może pomóc w zdobyciu gościa.
Zestaw Lux
W zależności od standardu, hotele oferują gościom podstawowe zestawy kosmetyczne lub tzw. zestawy lux. Podstawowy zestaw kosmetyków zamawiany przez hotele o mniejszym budżecie, to najczęściej mydełko, szampon oraz płyn do kąpieli. Hotele cztero- i pięciogwiazdkowe zaopatrują swoje łazienki w zestaw: mydełko, szampon, odżywka do włosów, płyn do kąpieli oraz balsam do ciała.
Jest wiele hoteli, które stale podnoszą standard oferowanych usług i poszukują coraz to ciekawszych rozwiązań – Dlatego też firma Nordic Team Hoist Technology wprowadziła do swej oferty wyszukane produkty uzupełniające, takie jak: pilniczki do paznokci, zestawy higieniczne, talki, zestawy szczotka z pastą do zębów, zestaw golarka oraz krem do golenia, dezodoranty, a nawet prezerwatywy – mówi Violetta Hamerska. Zestaw minimalny przeważnie występuje w saszetkach, w asortymencie żelu do kąpieli i mydła. Natomiast optymalny zestaw to zwykle produkty w butelkach, m.in: żel do kąpieli (plus czepek kąpielowy), szampon, balsam do ciała, mydło. – Zestaw lux trudno wymienić numeratywnie. Oferta jest bardzo szeroka: począwszy od odżywek do włosów, przez sole do kąpieli, skończywszy na odświeżaczach do ust, lawendowych sprayów do poduszki i kremach pod oczy – wymienia Anna Popławska.
Ekspozycja
Hotelowa łazienka jest pierwszym miejscem odwiedzanym przez gościa po długiej podróży, a wrażenie z pobytu w niej jest niezwykle ważne. Bogata oferta kosmetyków świadczy o dbałości danego obiektu o gościa i o tym, że nie oszczędza na jego komforcie. Powinny być one także ciekawie wyeksponowane.
– Mamy bogatą ofertę wyszukanych linii znaczących firm kosmetycznych, takich jak: Neutrogena, Acca Cappa, Peckniffs czy też Archive. Posiadamy również rozwiązania mające na celu jak najlepszą ekspozycję tych kosmetyków. Są to m.in. różnego kształtu, koloru i rodzaju koszyczki, stojaki oraz tacki – mówi Violetta Hamerska. – My oferujemy podstawki z pleksi oraz wykonane z wysokiej jakości wodoodpornego MDF-u dowolnych rozmiarów, dostępnych w sześciu kolorach, na których istnieje możliwość umieszczenia dowolnego tekstu lub znaku graficznego – dodaje Anna Popławska.
Miesięcznie i kwartalnie
Hotele, zamawiając kosmetyki, opierają się na danych dotyczących liczby miejsc noclegowych, obłożenia pokoi i dokonanych rezerwacji. – W kwestii zamówień preferujemy obsługę klienta na zasadzie zamówień kwartalnych. Oczywiście realizujemy każde, nawet niewielkie zamówienie – mówi Violetta Hamerska. – Zwykle zamówienia dokonywane są miesięcznie, mając jednak na uwadze nasze zaplecze logistyczne jesteśmy w stanie obsłużyć klienta nawet w odstępach kilkudniowych. Także jeżeli chodzi o produkty markowe – dodaje Anna Popławska.