Markowe posłanie dla gościa

Udostępnij artykuł

W ostatnim rankingu portalu StayPoland.com na najlepsze hotele w Polsce pierwsze miejsce pod względem jakości łóżek zajął hotel Stary w Krakowie. Na następnych miejscach kolejno uplasowały się trzy warszawskie hotele: Westin, Sheraton oraz MaMaison Hotel Le Regina. Zarówno Westin, jak i Sheraton wyposażają swoje obiekty we własne łóżka: Heavenly Bed w Westinie i The Sheraton Sweet Sleeper. Natomiast MaMaison Le Regina zainwestował w łóżka ekskluzywnej szwedzkiej firmy Hästens, której produkty pojawiły się w apartamencie Le Regina i Prezydenckim.
Postawić na indywidualizm
Zdaniem Bogny Węgorskiej, projektanta wnętrz i mebli hotelowych, dobrze zaprojektowane łóżko hotelowe jest najważniejsze, gdyż zaspokaja podstawową funkcję hotelu czyli nocleg. – Nie będę osamotniona w stwierdzeniu, że łóżko w pokoju hotelowym jest wiodącym meblem. Jest również meblem, który musi być bardzo wygodny, solidny i łatwy w konserwacji. Dla gościa hotelowego pokój jest ostoją, w której chcą wypocząć po dniu wypełnionym intensywną pracą czy zwiedzaniem. Budowanie prestiżu renomowanych obiektów hotelowych oraz dbałość o zadowolenie klienta wymusiło na inwestorach wprowadzenie innowacji w postaci łóżek marek własnych. Od dziesięciu lat sprawdza się to z powodzeniem w hotelach tej klasy, co Westin, Sheraton i Sofitel – mówi projektantka Bogna Węgorska.
Łóżka te (Haevenly Bed, My Bed, Sweet Sleeper) są specjalnie zaprojektowane, tak aby gość hotelowy poczuł się wyjątkowo komfortowo, doskonale wypoczął i chętnie wracał do hotelu danej sieci. Rozwiązania te są do tego stopnia zachwycające i praktyczne, że można je przenosić do mieszkań i apartamentów.
Innowacyjne i indywidualne pomysły na dobre zagościły w projektowaniu wnętrz. – Jest to bardzo dobry objaw. Klient końcowy (gość hotelowy) musi mieć wybór i wybrać dla siebie produkt najbardziej komfortowy. Należy coraz bardziej stawiać na wygodę i indywidualizm, czyli kolekcje mebli specjalnie projektowanych na potrzeby danego obiektu czy sieci. Byłoby niewskazane, gdyby wszystkie obiekty były wyposażone w meble z tego samego katalogu. Dotyczy to również łóżek. Te firmowane marką i renomą konkretnego hotelu są specjalnie zaprojektowane, aby zwiększyć komfort snu i wypoczynku. Mają one duże atuty w porównaniu do standardowych materacy – dodaje Bogna Węgorska.
Duże sieci wyznaczają trendy
Meble i materace indywidualnie zaprojektowane i uwzględniające potrzeby coraz bardziej wyrafinowanych klientów znacznie wpływają na dobry wizerunek hotelu. Niezaprzeczalną cechą jest specjalna unikalna konstrukcja materacy wpływająca znacząco na dobry sen. Zdecydowanie należy postawić również nacisk na dobre wzornictwo, jakość i wygodę. Właśnie temu służą kolekcje mebli i łóżka specjalnie projektowane dla konkretnego hotelu.
– Wygodne, eleganckie i dobrze zaprojektowane wnętrza oraz meble będą się zawsze kojarzyły z ekskluzywnością i wpłyną na dobrą opinię klienta o obiekcie. Duże sieci hotelowe wyznaczają nowe trendy, które będą niedługo obowiązującą normą albo przynajmniej standardem. Będą to wyznaczniki postępu w hotelach. Każdy obiekt powinien być niepowtarzalny i naznaczyć swój indywidualny pozytywny rys. Dotyczy to również mniejszych hoteli. Oczywiście ideałem byłoby, gdyby wszyscy zamawiali materace specjalne. Gdy wymiana wszystkich miejsc sypialnych jest niemożliwa, można wzbogacić łóżka typowe (skrzyniowe i hotelowe) o dodatkowe materace posłaniowe i specjalne nakładki. Wpłynie to znacząco na poprawę komfortu oraz na dobre opinie o obiekcie – podsumowuje Bogna Węgorska.
Westin i Sheraton
Westin i Sheraton to przykłady obiektów, w których łóżka firmowe stały się jednym z wabików przyciągających gości. Są one nie tylko przykładem dbałości o najwyższą wygodę klienta, ale i doskonałym chwytem marketingowym.
Niebiańskie Łóżko w Westinie składa się ze specjalnie zaprojektowanego materaca, trzech prześcieradeł z miękkiej bawełny, dwóch kołder oraz pięciu poduszek. Marka przeprowadza badania na temat swoich łóżek, zbiera opinie na ich temat. Pierwsze odbyło się ponad dziesięć lat temu, kiedy Westin wprowadził na rynek Heavenly Bed. W zeszłorocznym, przeprowadzonym w hotelach Westin w pięciu krajach, na temat snu wypowiedziało się ponad 5 tys. osób często podróżujących. Okazuje się, że aż 63 proc. badanych twierdzi, że dopłaciliby hotelowi, który posiada ich ulubione łóżko. Inne kluczowe odkrycia ankiety to to, że ponad połowa (55 proc.) myśli, że świetne łóżko hotelowe zapewnia lepszy sen niż domowe, a ponad 1/4 ankietowanych zgadza się, że spanie w łóżku hotelowym podczas wyjazdu biznesowego jest „luksusem”. W tej kwestii odnotowano znaczną zmianę, gdyż 10 lat temu aż 82 proc. podróżujących narzekało na łóżka hotelowe. Większość ankietowanych osób woli hotelowy materac (61 proc.) i poduszki (56 proc.) bardziej od domowych.
Łóżko Sheraton Sweet Sleeper Bed zostało wprowadzone do hoteli w 2003 r. Materac opracowany został przy współpracy z ortopedami, dzięki czemu zapewnia odpowiednie wsparcie dla pleców, a system UniRail Edge Support, wzmacniający końce materaca, gwarantuje większą powierzchnię łóżka. Materac posiada również specjalnie opracowane sprężyny Posture Tech, które dostosowują się do kształtu i wagi ciała, zapewniając w ten sposób wsparcie w tej części kręgosłupa, gdzie jest ono potrzebne.
Campanile i Sofitel
Również Sofitel posiada własną markę łóżek. MyBed są odpowiednio szerokie, wyposażone w wyjątkowy materac Epeda (na rynku francuskim od 1914 roku). Jest to materac, który gwarantuje bardzo dobre podparcie dla kręgosłupa, dopasowując się jednocześnie do każdego rodzaju sylwetki. Na właściwym materacu znajduje się dodatkowy, cieńszy, w przyjemnym poszyciu i o wyjątkowej miękkości. Jest on wypełniony specjalnym hipoalergicznym kaczym puchem i pierzem. Wszystkie elementy są wykonane z naturalnych materiałów. MyBed to kołdra, sześć poduszek do wyboru oraz narzuta zaprojektowana przez projektanta Yves’a Delorme. Usługa MyBed daje gościom możliwość wyboru kilku rodzajów poduszek, tak aby sen był jak najlepszy. Służba pięter doradza, którą z nich wybrać (poduszka puchowa miękka, antyalergiczna poduszka miękka lub twarda, poduszka profilowana relaksacyjna oraz syntetyczna poduszka dla dzieci).
Za tym trendem poszła również inna sieć. W połowie 2009 r. Campanile (grupa Louvre Hôtels) poinformował o tym, że zmienia wystrój pokoi i wyposaża je w zupełnie nową pościel wysokiej jakości. Stara pościel została zastąpiona nową, z perkalu i poduszkami z mikrofibry. Ponad 80 proc. hoteli sieci (co daje ponad 300 hoteli) wyposażono w nowe łóżka i pościel. Jest to wynik m.in. badań przeprowadzonych przez Louvre Hôtels w 2008 roku. Pokazały one, że jeden Francuz na dwóch źle sypia w hotelu – 46 proc. respondentów często budziło się zmęczonych. Prawie 90 procent zadeklarowało, że lepiej czuje się u siebie w domu. Sieć postanowiła więc ulepszyć komfort spania swoich gości.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 20.04.2010
Aktualizacja: 20.04.2010