Miliony na modernizacje restauracji

Udostępnij artykuł

– Systematycznie modernizujemy nasze restauracje i zmieniamy ich wizerunek. Wyposażamamy lokale w nowoczesne meble. Idziemy bardziej w kierunku casual dining niż fast food. Planujemy na koniec roku zmodernizować około 65 proc. wszystkich lokali. Aktualnie trwają prace w kilku kolejnych lokalizacjach – powiedział Grzegorz Chmielarski, dyrektor działu rozwoju McDonald’s Polska. Jednym z przykładów nowoczesnych rozwiązań w McDonald’s jest restauracja w CH Złote Tarasy, która została zaprojektowana i wykonana zgodnie z jednym z kilku wzorcowych projektów przygotowanych przez Europejskie Studio Projektowe McDonald’s w Paryżu. Koordynuje ono od strony architektonicznej realizację europejskiego programu modernizacji restauracji McDonald’s.
Od 2006 r. sukcesywny remodeling prowadzony jest również w pizzeriach sieci Da Grasso. – Będziemy się skupiać na podwyższaniu standardu placówek franczyzowych – tych, które odstają od aktualnie uruchamianych. Poprzez modernizację lokali i wprowadzenie w nich obsługi kelnerskiej chcemy powiększać sieć pizzerii premium – powiedziała Magdalenia Piróg, dyrektor ds. franszyzy Da Grasso. Umowy franczyzowe Da Grasso przewidują, iż wszystkie inwestycje w lokalu finansowane są bezpośrednio przez franczyzobiorców i to od nich w dużej mierze zależy wielkośc i zakres remontów.
Również Burger King rozpoczął inwestycje w nowy design lokali. Centrala firmy wprowadziła stylistykę o nazwie 20/20, a jedną z pierwszych lokalizacji w Europie, która urządzona jest zgodnie z nowym designem, jest warszawski Burger King w Centrum Handlowym Promenada, otwarty w czerwcu tego roku. – Nowe lokalizacje, jak chociażby nowo otwarta w Częstochowie, będą zaprojektowane i zbudowane zgodnie z nową stylistyką – powiedziała Anna Robotycka, PR Manager AmRestu. Dane zgromadzone przez korporację Burger King pokazują, że restauracje, które zostały wyremontowane i zaprojektowane zgodnie z nowym designem, notują znaczne zwiększenie ruchu i dwucyfrowy wzrost sprzedaży o średnio 12-15 procent. Design 20/20 to przede wszystkim industrialna stylistyka wnętrza restauracji, na którą składają się elementy wykonane z metalu, cegieł, ciemnego drewna oraz betonu.
AmRest, który oprócz marki Burger King zarządza m.in. lokalami Pizza Hut, KFC i Starbucks nawiązuje współpracę z firmą wyposażeniową Jowix-Triomet. Jak już pisaliśmy, umowa o współpracy jest w trakcie negocjacji, które dotyczą wyposażenia restauracji wszystkich marek AmRest – lokali zarówno budowanych, jak i tych, które firma zamierza zmodernizować. Jowix-Triomet to jedna z największych firm na rynku wyposażenia wnętrz obiektów handlowych. Współpracowała ona m.in. z koncernami paliwowymi, takimi jak BP i Orlen, które uruchamiają bistra i kąciki kawowe.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 30.03.2010
Aktualizacja: 30.03.2010