Mlekovita numerem jeden według Polskiej Izby Mleka

Udostępnij artykuł
Firma zwyciężyła w XIII Rankingu Spółdzielni Mleczarskich, przygotowywanym przez Polską Izbę Mleka. Marka nie miała sobie równych w kategorii Największe Spółdzielnie Mleczarskie. Kapituła Rankingu uhonorowała także prezesa Grupy Mlekovita Dariusza Sapińskiego, przyznając mu tytuł Managera Roku 2018.

Kapituła Rankingu doceniła dynamiczny rozwój Grupy Mlekovita. Firma na koniec 2018 r. osiągnęła przychody o wartości ponad 16 razy większej niż 20 lat temu. Rok do roku rosną one o ok. 10 proc., czyli pięciokrotnie szybciej niż rynek. Wyniki pierwszej połowy 2019 r. wskazują, że jeszcze w tym roku Mlekovita przekroczy rekordowy próg pięciu mld zł przychodu. Czyni ją to niekwestionowanym liderem branży w Polsce oraz największą grupą mleczarską w Europie Środkowo-Wschodniej.

Sukces Grupy Mlekovita nie byłby możliwy bez mądrego zarządzania. Autor logo, nazwy i koncepcji rozwoju firmy Dariusz Sapiński – został doceniony przez Kapitułę Konkursu, która przyznała mu tytuł Managera Roku 2018.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – SIERPIEŃ-WRZESIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Każdego dnia w naszych 20 zakładach produkcyjnych przetwarzamy 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. O najwyższą jakość naszych produktów dba ponad  5000  wykwalifikowanych pracowników. To dzięki ich codziennym wysiłkom produkty mleczne Mlekovity są znane nie tylko w Polsce, ale i 159 krajach świata. Cieszymy się, że nasza działalność znajduje uznanie nie tylko w oczach konsumentów, ale również ekspertów branży – powiedział Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita.

Celem Rankingu Spółdzielni Mleczarskich jest wyłonienie najbardziej dynamicznie rozwijających się podmiotów sektora mleczarskiego oraz laureatów kategorii specjalnych. Biorą w nim udział spółdzielnie mleczarskie oraz przedsiębiorstwa prywatne zajmujące się skupem i przetwórstwem mleka. Ich działalność poddawana jest analizie na kilku płaszczyznach, m.in. finansów, eksportu i innowacyjnych form promocji. Nad całym przebiegiem rankingu czuwa niezależne grono ekspertów i znawców branży mleczarskiej.

Laureaci tegorocznej XIII edycji zostali ogłoszeni w trakcie uroczystej Gali 17. Międzynarodowego Forum Mleczarskiego, która odbyła się 5 września br.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 11.09.2019
Aktualizacja: 12.09.2019