Mlekovita zatrudnia 5 tys. osób

Udostępnij artykuł
Grupa MLEKOVITA umacnia się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej m.in. dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi. Wszystko to nie byłoby jednak możliwe bez zaplecza osobowego – pracowników, dostawców i całego otoczenia biznesowego.

Grupa MLEKOVITA zatrudnia ok. 5 tys. pracowników w 21 zakładach produkcyjnych firmy, 32 centrach dystrybucyjnych, 138 sklepach firmowych Mlekovitka oraz w dwóch sklepach internetowych: mlekovitka.pl z szerokim asortymentem produktów i sba.com.pl  z ofertą dla osób aktywnych. MLEKOVITA cały czas konsekwentnie się rozwija, inwestuje w nowe linie technologiczne, a w związku z tym na bieżąco, w zależności od aktualnych potrzeb, powiększa również zespół pracowników. Na jej pozycję rynkową pracuje także 15 tysięcy rolników – dostawców najlepszego surowca, bez którego nie byłaby możliwa produkcja ponad 1000 najwyższej jakości wyrobów i nieustanny rozwój asortymentu, wytwarzanego na ponad 180 liniach produkcyjnych.

MLEKOVITA ściśle współdziała z szeregiem firm: dostawców surowców i półproduktów wykorzystywanych w produkcji, dostawców opakowań, rozwiązań technicznych i technologicznych oraz dostawców różnego rodzaju usług. Nieustanne inwestowanie z myślą o przyszłości, rozbudowa zakładów i linii produkcyjnych oraz systemu handlowo-logistycznego – dzięki prowadzonej działalności MLEKOVITA pośrednio zapewnia też pracę w swoim otoczeniu biznesowym: w firmach będących jej dostawcami i podwykonawcami – mówi prezes zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Szacujemy, że dynamiczny rozwój całej Grupy MLEKOVITA pozwala utrzymać się ok. milionowi osób. Co ważne, również podczas pandemii nasza firma nie zwolniła tempa, utrzymując stabilne zatrudnienie i dając utrzymanie współpracującym z nią przedsiębiorstwom – podkreśla.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

Świetne wyniki, w tym historyczny poziom 5,6 mld złotych przychodów w ubiegłym roku, Grupa MLEKOVITA zawdzięcza w dużej mierze zaangażowanym pracownikom i dostawcom mleka. W zeszłym roku uruchomiona została pierwsza w Polsce linia technologiczna do produkcji batoników twarogowych w zakładzie w Pilicy, a także linia do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku w zakładzie w Świeciu. Pomimo pandemii firma cały czas inwestuje – obecnie powstają duże inwestycje, w tym największy magazyn logistyczny w mleczarstwie o powierzchni ponad 1 hektara.

MLEKOVITA inwestuje w najlepszą i profesjonalną kadrę pracowniczą, kursy i szkolenia oraz wspiera dostawców mleka, oferując im m.in. doradztwo ekspertów, z myślą o dbałości o najwyższą jakość skupowanego surowca. Pozycja firmy na rynku zapewnia poczucie bezpieczeństwa, stabilizację finansową i stabilność zatrudnienia nawet w czasach kryzysu. Ponadto, dbając o rozwój kadry pracowniczej, firma daje możliwość doszkalania podczas kursów i szkoleń, a programy motywacyjne są kierowane do wszystkich jej pracowników. Dzięki temu zespół jest na bieżąco z najnowocześniejszymi technikami i technologiami, co przekłada się na wysoki poziom obsługi i dbałość o najwyższą jakość oferowanych produktów.

Wszystko to sprawia, że jako pracodawca Grupa MLEKOVITA jest regularnie nagradzana. Zdobyła m.in. tytuły TOP Pracodawca Polski Wschodniej (2015) i Pracodawca Godny Zaufania (2018). Znalazła się także w zestawieniu Najlepsi Pracodawcy, przygotowanym przez redakcję Gazety Finansowej (2020). Ostatnio zaś firma została uhonorowana tytułem Poland’s Best Employers 2021 w rankingu miesięcznika Forbes i firmy badawczej Statista, uwzględniającym 300 firm o wybitnych osiągnięciach w zakresie HR, działających w Polsce.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 05.05.2021
Aktualizacja: 05.05.2021