Partnerzy Starbucks Polska dla dzieci

Udostępnij artykuł

1 czerwca, z okazji Dnia Dziecka, partnerzy Starbucks Polska z warszawskich kawiarni odwiedzili podopiecznych Fundacji Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”. Pracownicy warszawskich lokali już od dłuższego czasu wspierają Fundację swoją pracą i zaangażowaniem, w ramach wolontariatu pracowniczego. Podczas minionego Global Month of Good w Starbucks, pracownicy marki w całej Polsce uczestniczyli w wielu akcjach charytatywnych.

Od kilku miesięcy partnerzy kawiarni Starbucks w Warszawie cyklicznie odwiedzają dom Fundacji Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”, aby wspierać lokalną społeczność tam, gdzie jest to potrzebne. Fundacja na co dzień pomaga dzieciom, które nie mogą liczyć na wystarczające wsparcie w środowisku, w którym dorastają. Przeciwdziała wykluczeniu społecznemu dzieci oraz wyrównuje ich szanse w prowadzonych dziennych domach pobytu, tworzonych na wzór tego rodzinnego.

Nasi partnerzy w ramach wolontariatu chętnie wspierają działania na rzecz lokalnych społeczności. W całej Polsce współpracujemy z mniejszymi i większymi organizacjami. Cieszymy się, że jednym z takich partnerów jest Fundacja Opiekuńcze Skrzydła – mówi Paula Chudzińska, brand manager Starbucks Polska.

W Dzień Dziecka partnerzy postanowili przygotować dla podopiecznych fundacji wyjątkowe wydarzenie. Dzieci miały możliwość wcielenia się w role prawdziwych baristów, co przyniosło wiele radości i śmiechu. Partnerzy przekazali również w imieniu marki- rzeczowe wsparcie dla Fundacji. Takie jak wyposażenie ogrodu czy sprzęt AGD, a dla opiekunów – ekspres do kawy.

Czym zajmuje się Fundacja Opiekuńcze Skrzydła?

Wychodząc naprzeciw problemowi wykluczenia społecznego Fundacja Opiekuńcze Skrzydła pomaga dzieciom i wyrównuje ich szanse społeczno – edukacyjne w fundacyjnych domach dziennego pobytu, które są wzorowane na domach rodzinnych. Dzięki tej pomocy dzieci zyskują poczucie bezpieczeństwa i wiarę w swój potencjał, uczą się marzyć i dążyć do spełnienia tych marzeń. Wsparcie Starbucks Polska realnie pomaga w realizacji inicjatyw edukacyjnych, kulturalnych i wychowawczych dla dzieci oraz młodzieży z najuboższych dzielnic Warszawy. 

Jesteśmy przekonani, że wyrównanie szans dzieci i młodzieży z rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji realnie wpływa na zmianę ich życia i lepszą przyszłość. Wsparcie, jakie otrzymujemy od partnerów Starbucks, z pewnością przyczyni się do polepszania życia wielu dzieci, otwierając przed nimi nowe perspektywy –  mówi Magda Kryńska z Fundacji “Opiekuńcze Skrzydła”.

Wolontariat partnerów Starbucks

Za nami również Starbucks Global Month of Good. Miesiąc, w którym partnerzy marki na całym świecie łączą siły, aby wspierać lokalne społeczności. W ramach obchodów tej corocznej kampanii, w kwietniu tego roku, partnerzy Starbucks w Polsce również zaangażowali się  w wiele działań w formie wolontariatu. Jeszcze w marcu, Starbucks Polska przekazał Fundacji Opiekuńcze Skrzydła darowiznę na remont domu w Milanówku oraz na przygotowanie kolejnej lokalizacji przy ulicy Omulewskiej, gdzie schronienie znalazły również rodziny uchodźców. W kwietniu natomiast, partnerzy z warszawskich kawiarni osobiście odwiedzili  podopiecznych Fundacji by pomóc w pracach porządkowych. 

Podczas kwietniowego Global Month of Good większość inicjatyw Starbucks w Polsce, w sposób naturalny była skupiona wokół pomocy uchodźcom z Ukrainy. partnerzy Starbucks ze Szczecina wyszli ze wspaniałą inicjatywą i przekazali całą kwotę swoich miesięcznych napiwków na zakup żywności i niezbędnych artykułów higienicznych. Wolontariusze z Krakowa natomiast  byli obecni na dworcu, by wspierać przyjeżdżających gorącą kawą i  czekoladą. Dużo dobrego działo się również w innych dużych miastach, w których obecne są kawiarnie marki.

SWEETS & COFFEE wydanie pierwsze 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 08.06.2022
Aktualizacja: 08.06.2022