W Pradze-Karlín powstał punkt oferujący klientom gotowe przekąski i inne produkty spożywcze. Do końca roku zostaną otwarte kolejne dwa sklepy w tym mieście. Nowe formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw rozwija Orlen Unipetrol z Grupy Orlen.

Grupa Orlen z segmentu detalicznego rocznie uzyskuje ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. To dobry wynik, który daje podstawy do realizacji naszych strategicznych projektów. Jednym z kluczowych w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej nie tylko w Polsce, ale też w Czechach. Mamy atrakcyjną ofertę, z którą chcemy wyjść do klientów, również tych niezmotoryzowanych. Inwestycja w sklepy „Stop Cafe”, które będą powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu, to naturalny krok w tym kierunku. Zaczynamy od Pragi, ale w kolejnym etapie takie sklepy będą powstawały także w innych czeskich miastach – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Powierzchnia pierwszego sklepu wynosi 43 m kw. Będzie działał pod brandem „Stop Cafe”, jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów ma funkcjonować pod marką „Orlen Go!”.
W ofercie praskiego sklepu, zlokalizowanego przy ul. Thámova, w pobliżu popularnej stacji metra Křižíkova, klienci znajdą przekąski przygotowane na miejscu, w oparciu o własne receptury. Ofertę sklepu dopełniają świeże soki owocowe oraz owocowo-warzywne, a także kawa, parzona z ziaren z plantacji objętych certyfikatem fairtrade, czyli największego globalnego systemu sprawiedliwego handlu.
Koncern rozwinie podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu także w Polsce. Pod marką „Orlen w ruchu” powstanie sieć ok. 900 obiektów, która w ciągu pięciu lat wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych.
W Polsce nowe formaty będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczne. W formacie A: ok. 20-metrowe obiekty; w formacie B: ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<


© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.