Pizzeria Stopiątka planuje otwarcie 20 lokali w 2021r. i startuje z nowym konceptem

Sieć wzmocniła pozycję na rynku. Zarówno pod względem nowych otwarć, jak również sprzedaży. W 2020 roku uruchomiła 17 nowych pizzerii, czyli o 20 proc. więcej w stosunku do 2019 roku, kiedy rynek był jeszcze wolny od pandemii. Dobrze dla marki rozpoczął się również 2021 rok. W ciągu 1,5 miesiąca powstały już dwa lokale. Do końca roku w planie jest jeszcze 18 pizzerii.

Otwierają je również dotychczasowi franczyzobiorcy. Korzystają z niższych czynszów najmu spowodowanych pandemią.

Franczyzobiorcy, którzy inwestują w kolejne pizzerie potwierdzają, że nasza strategia walki z kryzysem jest skuteczna. Jednym z najważniejszych ruchów był nacisk na sprzedaż z dostawą do klienta. Zainwestowaliśmy w narzędzia online, które pozycjonują nasze pizzerie w internecie i rozwinęliśmy aplikację Stopiątka. Dzięki niej realizujemy zamówienia bez pośredników, co korzystnie wpływa na ich cenę i wysokość sprzedaży. Naszym celem jest stworzenie własnego zaplecza technologicznego i operacyjnego, by uniezależnić się od zewnętrznych dostawców usług – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, do której należą marki Stopiątka i Stopiątka Fabryka.  Działania okazały się skuteczne, co potwierdzają obroty sieci, które w ubiegłym roku wzrosły o 25 proc. w stosunku do 2019 r.

Stopiątka rozpoczęła również rozwój nowego konceptu franczyzowego. W marcu powstanie pierwsza pizzeria Stopiatka Fabryka.

Nowy model testowaliśmy przez rok. Chcieliśmy być pewni, że wszystkie rozwiązania zastosowane w koncepcie franczyzowym funkcjonują poprawnie. Stworzyliśmy zautomatyzowany system wypieku pizzy. Opiera się na organizacji pracy, jak przy taśmie produkcyjnej w fabryce – mówi Marcin Ciesielski. Model opiera się na sprzedaży na wynos z dostawą do klienta, nie ma sali konsumpcyjnej, a kontakt z pracownikiem pizzerii został wyeliminowany. Wszystko odbywa się bezkontaktowo z zachowaniem standardów higieny i bezpieczeństwa. Zamówienia i płatności będą zdalne – online poprzez aplikację Stopiątki oraz dotykowe kioski elektroniczne ustawione w placówkach Stopiatka Fabryka. Do końca roku ma powstać minimum pięć lokali Stopiątka Fabryka.

Koszt inwestycji w Stopiątkę Fabryka zaczyna się od 105 tys. zł., natomiast w tradycyjną pizzerię Stopiątka od 120 tys. zł. Aktualnie na rynku funkcjonuje 65 pizzerii Stopiątka.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać s
ię z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.