Prezes zarządu Winterhalter Polska: Najwyższa jakość sprzętu i systematyczny, zrównoważony rozwój receptą na życie po pandemii

Mimo tej sytuacji Winterhalter Polska jest niezmiennie w dobrej kondycji zarówno finansowej, jak i organizacyjnej. Martwi nas jednak sytuacja naszych klientów i partnerów z branży HoReCa – mówi Joanna Sobczyk, prezes zarządu Winterhalter Polska, eksperta w dziedzinie przemysłowych systemów zmywania dla branży HoReCa.
Bieżący okres pandemii to już od ponad roku trudny czas dla całej branży gastronomicznej, w tym dostawców sprzętu. W jaki sposób Winterhalter Polska radzi sobie w tej specyficznej sytuacji?

Rzeczywiście sytuacja całej branży, w tym dostawców sprzętów jest, mówiąc wyjątkowo delikatnie, bardzo daleka od stabilnej i zadowalającej. Największym problemem był brak możliwości jakiegokolwiek zaplanowania, przygotowania się do okresu zamknięcia całej gastronomii. Jako firma Winterhalter Polska, która już od ponad 20 lat mocno uczestniczy w budowie i wsparciu całej branży, w pełni utożsamiamy się z naszymi klientami i partnerami. Doskonale znamy ich potrzeby, ale także obawy i problemy. Jednym z naszych pierwszych działań na początku lockdownu było zamrożenie rat za długoterminowy wynajem naszego sprzętu. Mimo iż było to dla nas duże obciążenie finansowe, wiedzieliśmy, że po prostu musimy tak postąpić. Wziąć ten ciężar na nasze barki, aby odciążyć restauratorów w tak trudnym okresie. Z perspektywy czasu jestem przekonana, że zadziałaliśmy szybko, skutecznie i słusznie.

Mimo całej sytuacji muszę przyznać, że miesiące letnie 2020 roku były całkiem niezłe zarówno dla nas, jak i części naszych partnerów z branży. Szczególnie dobrze radziły sobie w tym okresie gastronomie i hotele w regionach i miejscowościach turystycznych. Gdyż spragnieni wyjścia z domu rodacy chętnie korzystali z wakacji w Polsce. Potem niestety przyszła jesień, a wraz z nią kolejna fala pandemii i kolejne przedłużające się zamknięcia. Mimo tej sytuacji Winterhalter Polska jest niezmiennie w dobrej kondycji zarówno finansowej jak i organizacyjnej. Martwi nas jednak sytuacja naszych klientów i partnerów z branży HoReCa.

Funkcję prezesa zarządu pełni Pani od początku 2021 roku. Czemu zmiana na stanowisku prezesa nastąpiła akurat teraz, w tak trudnym okresie?

Zmiana na tym stanowisku to nie była decyzja ad hoc. Mogę zdradzić, że był to dłuższy proces planowania zmiany i przygotowania do pełnienia funkcji. W pełni uzgodniony z naszą niemiecką centralą w Mackenbeuren. Niestety tak się złożyło, że planowana zmiana nałożyła się z okresem pandemii COVID-19. To jednak było niezależne od nas.

Skąd zatem pomysł na zmianę na tak kluczowej pozycji?

Każda firma w pewnym momencie przechodzi zmiany i taki czas właśnie przyszedł również na nasz polski oddział Winterhalter. Firma w ujęciu globalnym wciąż się rozwija. Zdobywa kolejne rynki oraz wzmacnia pozycję w wielu krajach, w których jest aktywna od lat. Naszym celem długofalowym jest systematyczny, zrównoważony rozwój. Polska, ze względu na swój potencjał oraz dotychczasową długoletnią historię i sukcesy związane z marką Winterhalter, jest jednym z kluczowych i strategicznych rynków, który potrzebuje nowej, spójnej wizji oraz świeżego podejścia korespondującego z międzynarodową polityką..

Jaka jest Pani recepta na funkcjonowanie firmy po okresie pandemii?

Priorytety pozostają wciąż te same, spójne z misją i wizją funkcjonowania firmy zarówno w Polsce jaki i ponad 70 krajach na całym świecie. Naszą wizytówką są najwyższej jakości zmywarki przemysłowe, rewelacyjna chemia, urządzenia uzdatniające oraz osprzęt dodatkowy i serwis, które składają się w całość jako perfekcyjna usługa. Tego chcemy się trzymać, bo wiemy, że tego oczekują i potrzebują nasi Klienci. W Polsce mamy również bardzo rozwiniętą sieć Autoryzowanych Partnerów, których wciąż chcemy wspierać i rozwijać. Mamy świadomość, że #pracujemyznajlepszymi i jesteśmy przekonani, że to również świadczy o naszej sile i wysokiej pozycji na rynku. Oprócz tych filarów nie będę ukrywała, że potrzebna  jest również spora doza optymizmu w patrzeniu do przodu.

Optymizmu?

Tak, optymizmu. Uważam, że w bieżącej sytuacji związanej z pandemią pozytywne nastawienie oraz optymizm to coś, czego wciąż nam potrzeba. Całej naszej, i nie tylko naszej, branży. Wierzę jednak, że razem damy radę, a po pandemii szybko wrócimy na właściwe tory.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.