– To zasługa wielu czynników – tłumaczy Mateusz Sielecki, dyrektor regionalny Starbucks. – Jednym, a zarazem najważniejszym z nich, są wspaniali i zaangażowani ludzie, będący filarem naszej działalności. Tegoroczny Międzynarodowy Dzień Kawy to okazja do świętowania dla marki i jej europejskiego operatora, firmy AmRest. Według raportu Cafe Monitora, badającego zachowania konsumenckie Polaków, Starbucks jest najczęściej wybieraną kawiarnią sieciową w Polsce.
Zwykła kawa rozpuszczalna zalewana wrzątkiem w zaciszu własnego domu pomału traci zwolenników. W ciągu ostatnich lat kultura picia kawy w Polsce znacznie się zmieniła – Polacy coraz chętniej spędzają czas poza domem i wydają pieniądze na przyjemności. Jedną z nich jest właśnie wysokiej jakości kawa, która jest na tyle uwielbiana, że 29 września obchodzi swoje własne święto. To właśnie ona przygotowywana z najlepszych ziaren 100 proc. Arabica jest sercem marki Starbucks, istniejącej w Polsce już od 10 lat.
– Gdy otwieraliśmy pierwszą kawiarnię w Polsce, poza nami istniało niewielu dużych graczy. Dzisiaj musimy mierzyć się z dużą konkurencją, dlatego tym bardziej cieszę się, że Polacy nadal chętnie odwiedzają Starbucks – mówi Mateusz Sielecki, dyrektor regionalny Starbucks w Polsce. – To zasługa wielu czynników. Jednym, a zarazem najważniejszym z nich, są wspaniali i zaangażowani ludzie, będący filarem naszej działalności. Kolejnymi są przemyślana strategia, ciągłe dążenie do rozwoju i koncentracja na potrzebach gości.
SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <
Praca czy pasja?
Starbucks zatrudnia w Polsce ponad tysiąc osób, wśród których znajduje się wielu ludzi młodych – chętnych, aby rozwijać swoje pasje. Z myślą o nich, Starbucks każdego roku organizuje wyjątkowy konkurs, Starbucks Barista Championship, podczas którego bariści z całej Polski mają za zadanie zaprezentować swoją wiedzę i umiejętności. Dla pracowników Starbucks konkursy i szkolenia stanowią idealną sposobność do nawiązywania przyjaźni, ale też między innymi są dla nich motywacją do dalszego rozwijania swoich kompetencji. Na początku września zakończył się ogólnopolski etap konkursu w Łodzi. Zwyciężczynią tegorocznych mistrzostw okazała się Zuza Albrecht pracująca na co dzień w kawiarni Sky Tower we Wrocławiu. To właśnie ona już w listopadzie będzie reprezentowała Starbucks w Polsce na mistrzostwach europejskich w Londynie.
– Moja przygoda z marką Starbucks zaczęła się ponad rok temu w czerwcu. Starbucks to dla mnie nie tylko miejsce, gdzie można napić się pysznej kawy, ale przede wszystkim mój trzeci dom, w którym spotykam wspaniałych ludzi i gdzie zawsze panuje cudowna atmosfera. Kocham moją pracę, ponieważ mogę rozwijać pasję do kawy, inspirować innych oraz sprawiać, aby każdy moment był wyjątkowy dla naszych Gości. Codziennie czerpię ogromną satysfakcję z robienia czegoś dobrego dla innych ludzi i dla siebie samej – mówi Zuzia Albrecht.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.