Raport Rebel Tang: Najczęściej zamawiamy pizzę i burgery

Udostępnij artykuł

Koncept łączący gastronomię z nowoczesnymi technologiami, wraz z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia, PepsiCo i SentiOne, przeanalizował dane i opinie na temat dań z dowozem w 2021 roku. Wynika z nich, że posiłki nadal najchętniej zamawiamy przez telefon. Ponad połowa badanych nie ma w nim ani jednej służącej do tego aplikacji. Na popularności zyskują wirtualne restauracje – niemal 70 proc. deklaruje, że zamówiłoby jedzenie z lokalu, który nie obsługuje klientów na miejscu.

Jak zamawiamy w delivery?
Raport Rebel Tang: Najczęściej zamawiamy pizzę i burgery

Wymagania dotyczące posiłku w dostawie nie są wcale niższe, niż przy restauracyjnym stoliku. 65,3 proc. badanych potwierdziło, że ich oczekiwania względem tej samej potrawy dostępnej na miejscu, a także w dostawie, są tożsame. Na pozytywną opinię o restauracji największy wpływ ma smak i stan dostarczonych dań. Do zamówienia z nowych miejsc najbardziej zachęca ciekawe menu i również darmowa dostawa. Nie boimy się także nowych smaków – 53,3 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zamawia jedzenie z restauracji w których dotychczas nie jedli.

W Rebel Tang uważamy, że wirtualne restauracje to przyszłość gastronomii. Potwierdzają to nie tylko nasze wewnętrzne dane, ale też odpowiedzi dostarczone przez zewnętrzną agencję badawczą. Rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dziś szacuje się, że do 2030 roku połowa zamówień na wynos pochodzić będzie z lokali oferujących tylko jedzenie w dostawie. Trend ten widzimy także w innych branżach. Choćby na przykładzie coraz popularniejszych w Polsce rozwiązań Q-Commerce typu dostawy zakupów z dark stores w 15 minutopowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Bezpłatny raport dostępny jest do pobrania pod adresem: fooddelivery2021.rebeltang.com

Zebrane informacje przedstawiono w opracowaniu, stanowiącym wypadkową badania CAWI na próbie 747 osób zamawiających jedzenie w dostawie, danych wewnętrznych Rebel Tang, a także analizy wypowiedzi internautów zebranych w systemie SentiOne.

UWAGA!
Jeżeli sami prowadzicie akcje lub macie wiedzę o innych inicjatywach branży na rzecz Ukrainy – poinformujcie o tym naszą redakcję wysyłając e-mail na adres:
biuro@brogb2b.pl.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 03.03.2022
Aktualizacja: 03.03.2022