Koncept łączący gastronomię z nowoczesnymi technologiami, wraz z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia, PepsiCo i SentiOne, przeanalizował dane i opinie na temat dań z dowozem w 2021 roku. Wynika z nich, że posiłki nadal najchętniej zamawiamy przez telefon. Ponad połowa badanych nie ma w nim ani jednej służącej do tego aplikacji. Na popularności zyskują wirtualne restauracje – niemal 70 proc. deklaruje, że zamówiłoby jedzenie z lokalu, który nie obsługuje klientów na miejscu.
Wymagania dotyczące posiłku w dostawie nie są wcale niższe, niż przy restauracyjnym stoliku. 65,3 proc. badanych potwierdziło, że ich oczekiwania względem tej samej potrawy dostępnej na miejscu, a także w dostawie, są tożsame. Na pozytywną opinię o restauracji największy wpływ ma smak i stan dostarczonych dań. Do zamówienia z nowych miejsc najbardziej zachęca ciekawe menu i również darmowa dostawa. Nie boimy się także nowych smaków – 53,3 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zamawia jedzenie z restauracji w których dotychczas nie jedli.
W Rebel Tang uważamy, że wirtualne restauracje to przyszłość gastronomii. Potwierdzają to nie tylko nasze wewnętrzne dane, ale też odpowiedzi dostarczone przez zewnętrzną agencję badawczą. Rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dziś szacuje się, że do 2030 roku połowa zamówień na wynos pochodzić będzie z lokali oferujących tylko jedzenie w dostawie. Trend ten widzimy także w innych branżach. Choćby na przykładzie coraz popularniejszych w Polsce rozwiązań Q-Commerce typu dostawy zakupów z dark stores w 15 minut – opowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.
Bezpłatny raport dostępny jest do pobrania pod adresem: fooddelivery2021.rebeltang.com
Zebrane informacje przedstawiono w opracowaniu, stanowiącym wypadkową badania CAWI na próbie 747 osób zamawiających jedzenie w dostawie, danych wewnętrznych Rebel Tang, a także analizy wypowiedzi internautów zebranych w systemie SentiOne.
UWAGA!
Jeżeli sami prowadzicie akcje lub macie wiedzę o innych inicjatywach branży na rzecz Ukrainy – poinformujcie o tym naszą redakcję wysyłając e-mail na adres:
biuro@brogb2b.pl.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione