Ada Cosmetics zachęca do redukcji odpadów i oszczędność kosztów w łazience hotelowej

Udostępnij artykuł

Dzięki ekologicznym systemom dozującym, hotele mogą oszczędzać koszty, jednocześnie ograniczając swój ślad węglowy. Ten artykuł zawiera informacje o tym, jakie kryteria liczą się przy wyborze systemu, na którym zyskają zarówno goście, jak i środowisko.

Fot. Motel One

Ekologia jest na ustach wszystkich. W wielu hotelach wciąż panuje błędne przekonanie, że działania proekologiczne są drogie. Jednak oszczędzanie pieniędzy i ochrona środowiska wcale nie muszą wzajemnie się wykluczać. Znakomitym przykładem są systemy dozujące. Dziś można je znaleźć w około ¾ wszystkich hoteli, gdzie zastępują małe, jednorazowe porcje kosmetyków. Ze względu na różnorodną ofertę osoby decyzyjne mają olbrzymi wybór. Dlatego dobrze wiedzieć, na jakie kryteria zwracać uwagę przy wyborze systemu.

Uzupełnianie czy wymiana

Ważnym kryterium wyboru jest to, czy stosowany ma być system wielokrotnego napełniania, czy zamknięty. W systemach otwartych uzupełnianie produktów pielęgnacyjnych z dużych opakowań to oszczędność gotówki. Systemy są napełniane zgodnie z hotelowymi zasadami higieny i zazwyczaj na wszelki wypadek wymieniane ze względów higienicznych w określonych interwałach.

W systemach zamkniętych, jak na przykład SMART CARE, jednym z najbardziej udanych systemów na rynku marki ADA Cosmetics, nie ma potrzeby uzupełniania. Jeden wkład wystarcza na około cztery tygodnie. Wymiana zajmuje tylko kilka sekund. Zewnętrzne powierzchnie można też łatwo wyczyścić. Podczas użytkowania nic nie kapie. Wszystko pozostaje czyste. Stanowi to ogromne ułatwienie dla housekeepingu – czynnik, który, biorąc pod uwagę niedobór siły roboczej w branży, nie jest całkowicie bez znaczenia. ADA Cosmetics obiecuje ponadto w odniesieniu do SMART CARE nie tylko oszczędność kosztów rzędu ok. 40% w porównaniu z małymi porcjami, ale także stuprocentowe bezpieczeństwo higieniczne. Opatentowana blokada systemu, zabezpieczonego przed manipulacją i kradzieżą, niezawodnie zapobiega wnikaniu drobnoustrojów.

Zero Waste. Less Plastic.

Dzięki systemom dozującym możliwe jest również ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych, jeśli są one konsekwentnie poddawane recyklingowi. Istnieją już nawet modele, wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu. Przykładowo Motel One w Warszawie wybrał z asortymentu ADA Cosmetics dozownik wielokrotnego napełniania wykonany z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu, ponieważ oszczędza on zasoby, a jednocześnie może zostać ponownie wprowadzony do obiegu surowcowego. Tym samym Motel One nie tylko podwójnie chroni środowisko, lecz również oszczędza łącznie aż do 85% odpadów plastikowych i płynnych.

Ogólny obraz musi być spójny

Zadowolenie gości hotelowych zależy od harmonijnego połączenia wielu szczegółów. Dlatego dozownik powinien podobać się wizualnie, działać niezawodnie i czysto, a zawarta w nim linia kosmetyków powinna pielęgnować w sposób naturalny i przyjemny. W przypadku zorientowanej na design grupy hotelowej Motel One spójne są wszystkie elementy: współczesny, dekoracyjny kształt i design dozowników, wykonanych z recyklingowanego plastiku, etykietowanych zgodnie z tożsamością wizualną sieci hotelowej, wypełnionych naturalnymi kosmetykami certyfikowanymi znanymi znakami ekologicznymi Ecocert i Cosmebio, zgodnie z oczekiwaniami klienteli. Wszystko to sygnalizuje, że hotel rozpieszcza swoich gości, a jednocześnie bierze odpowiedzialność za środowisko. Zestaw cieszy się tak dużym powodzeniem, że obecnie goście mają również możliwość nabyć kosmetyki hotelowe do użytku domowego.

Hotel Bukovina w Bukowinie Tatrzańskiej stawia w łazience hotelowej na połączenie luksusu, komfortu i ekologiczności. Tutaj hotel zdecydował się na system SMART CARE, który dzięki przejrzystemu, nowoczesnemu designowi harmonijnie komponuje się z wnętrzem łazienki. Wkłady można ponownie poddać recyklingowi. Ponadto hotel wybrał ekologiczną linię kosmetyków Eco Boutique, uszlachetnioną wyciągiem z liści organicznego aloesu i certyfikowaną ekologiczną etykietą Nordic Swan. Oferowane produkty pielęgnacyjne cieszą się powodzeniem u gości, postrzegających je jako coś wyjątkowego.

Indywidualne rozwiązania lifestylowe i luksusowe

Znamy wszystkie czynniki, które hotelarze muszą uwzględniać przy wyborze systemu dozowania. Nasz zespół udziela odpowiedzi na wszystkie pytania i pomaga znaleźć optymalne rozwiązanie – mówi Waldemar Tkaczyk, Sales Manager w ADA Polska.

Oprócz szerokiego portfolio własnych marek producent oferuje również kosmetyki hotelowe ekskluzywnych marek perfumeryjnych i designerskich, takich jak Lalique, Bogner czy The White Company. Hotelom, mającym na uwadze ekskluzywność, ADA oferuje ponadto szereg możliwości indywidualnej inscenizacji marki  i tym samym dodatkowy akcent glamour.

Źródło: Ada

ŚWIAT HOTELI – WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Opublikowano: 08.11.2022
Aktualizacja: 25.11.2022