Śniadanie wizytówką hotelowej gastronomii

Udostępnij artykuł

Każdy doświadczony hotelarz wie, że na śniadaniach nie powinno się oszczędzać. Wiadomo, że na ich podstawie gość ocenia poziom całej gastronomii w danym obiekcie. – Śniadanie jest najistotniejszym posiłkiem w ciągu dnia – powinno być pełnowartościowe i różnorodne. Co więcej, doskonałe śniadanie może być znakomitą wizytówką całej hotelowej gastronomii. Tworzona w ten sposób opinia bardzo często przekłada się na popularność samego hotelu zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i grupowych – mówi Mariusz Tkaczyk, specjalista ds. gastronomii Qubus Hotel. Informacją o dobrym śniadaniu goście chętnie dzielą się z innymi, rekomendując pobyt w hotelu. Na śniadaniu nie powinno się więc nie tylko oszczędzać, ale wręcz inwestować w ten sektor działalności.
– W hotelowe śniadania należy inwestować. Mówię tu również o drobnym sprzęcie, takim jak porcelana czy sztućce. Oczywiście dobra kawa z ekspresu o poranku to sukces, a my taką kawę serwujemy w naszych hotelach – dodaje specjalista ds. gastronomii w Qubusach. Qubus Hotel jako pierwsza sieć hotelowa w Polsce zainwestowała w najwyższej jakości ciśnieniowe ekspresy do kawy. W marcu ubiegłego roku we wszystkich hotelach wprowadzono samoobsługowe, nowoczesne i proste w obsłudze ciśnieniowe ekspresy do kawy śniadaniowej. Sieć postawiła przy tym na powszechnie lubiane marki kawy – Lavazza i Elite.
StayPoland docenia Qubusa
Serwis StayPoland również docenił śniadania serwowane w hotelach Qubus. – Bogate śniadania są wielkim atutem naszych hoteli. Goście mogą być pewni tego samego standardu w każdym obiekcie sieci. To wypracowana przez lata jakość, nagradzana nie tylko przez specjalistów, ale również przez samych gości – nie bez powodu w rankingu serwisu Staypoland.com śniadania Qubus Hotel znalazły się w ścisłej krajowej czołówce – mówi Krzysztof Stęplowski, specjalista ds. marketingu sieci. Asortyment śniadaniowy we wszystkich Qubusach jest taki sam. Podobnie jest z aranżacją bufetów śniadaniowych.
– Nieustannie dbamy o jakość naszych produktów. Gwarantujemy ich niezwykle bogaty wybór, m.in. całą gamę serów zachodnich, świeżych owoców i warzyw, również najlepsze francuskie konfitury (morelowa, pigwa czy nawet gorzka pomarańcza). Dbamy też o to, aby podczas śniadania dostępne były również specjalne produkty dla wegetarian. Naszym gościom oferujemy również rewelacyjną kawę – to również obszar, w który staramy się inwestować – dodaje Mariusz Tkaczyk, specjalista ds. gastronomii Qubus Hotel.
Biznesowo w Poznaniu
Hotel Rzymski w Poznaniu śniadania serwuje od godziny 7. Śniadania hotelowe są w Poznaniu coraz częściej kojarzone nie tylko z posiłkiem dla gości hotelowych, ale również jako idealna okazja na spotkanie biznesowe, często trwające zaledwie kilkanaście minut tuż przed rozpoczęciem pracy. – Jest to możliwe za sprawą wczesnych godzin serwowanego śniadania, na życzenie otwieramy salę nawet przed godziną 7. Śniadania trwają minimum do godz. 11 – mówi Maciej Księżopolski, kierownik ds. gastronomii i hotelarstwa hotelu Rzymskiego.
Cena śniadania to 28 zł. Za tę kwotę goście mogą jeść i pić do woli. Hotel oferuje m.in. bogaty wybór serów, sałatek, owoców i wędlin. – Znajdziemy oczywiście standardowe potrawy, jak jajecznicę, jajka sadzone, parówki, na zamówienie sporządzamy wyśmienite omlety, poza tym różnego rodzaju płatki i jogurty – dodaje Maciej Księżopolski.
Klimatycznie w Krakowie
Małopolska Izba Hotelarska „Gremium” wpadła na pomysł, aby w obiektach należących do Izby wprowadzić specjalne „śniadania krakowskie”. – Pomysł wprowadzenia w obiektach należących do naszej Izby „śniadań krakowskich” zrodził się podczas jednego ze spotkań zarządu „Gremium” w październiku 2007 roku, jako sposób na podkreślenie niepowtarzalności naszego regionu i naszych hoteli i odróżnienie ich od typowych hoteli sieciowych. Jest to oczywiście pomysł na przyciągnięcie turystów smakołykami z krakowskiego regionu, których nam nie brakuje. Śniadanie krakowskie składa się z pieczywa, mięs pieczonych, pasztetów, swojskich kiełbas i szynek, sera białego i śmietany. Jest to dopełnienie rodzinnej atmosfery panującej w naszych hotelach, tak by goście poczuli się jak w domu i chętnie do nas wracali – Anna Cholewa, specjalista ds. marketingu hotelu Elektor oraz kierownik Biura Małopolskiej Izby Hotelarskiej „Gremium”.
Obecnie oferta śniadaniowa hotelu składa się z dwóch części: bufetu, który oferuje wędliny, pasztet, ser żółty, ser biały, pomidory, ogórki, dżem, miód, ser topiony, jogurty, mleko, płatki z mlekiem, napoje, soki, ciasto domowe oraz dań ciepłych, tj. jajecznica na szynce, na bekonie, z pieczarkami, z cebulką, różnego rodzaju omlety, jajko sadzone oraz parówki. Goście hotelu bardzo często zamawiają dania ciepłe, uzupełniając śniadanie daniami z bufetu. – „Śniadania krakowskie” mają jedna wadę – są to bardzo dobre śniadania, ale jednocześnie dość kosztowne. W związku z tym oraz kryzysem, jaki ostatnio dotknął krakowskie hotele, niektóre obiekty ograniczyły ich ofertę – przyznaje Anna Cholewa.
SuperFoods w Westinie
W lipcu tego roku warszawski hotel Westin wprowadził do swojej oferty śniadania SuperFoods. Jest to koncepcja łączenia poszczególnych produktów w ten sposób, aby razem gwarantowały jak najwyższą wartość odżywczą. Całość została opracowana we współpracy z SuperFoods Parters LCC, firmą, która wyróżnia pokarmy mające korzystny wpływ na zdrowie. Kluczową ideą Westin SuperFoods Breakfast jest synergia produktów. Odpowiednio dobrane pożywienie może znacząco wpływać na zdrowie, dodawać energii, poprawiać nastrój, a tym samym poprawiać jakość życia. Filozofia SuperFoods zakłada, że określone pokarmy są zdrowsze, jeśli występują w połączeniu z innymi składnikami niż podane osobno. Przykładowo, awokado wpływa na zwiększenie wchłaniania przeciwutleniaczy zawartych w innych pokarmach SuperFoods, jak pomidory czy szpinak, a cynamon w połączeniu z ziarnami pomaga kontrolować poziom cukru we krwi, dlatego powinno się komponować te składniki w posiłkach. Menu SuperFoods nie polega na ograniczaniu ilości pokarmu i nie jest dietą, ale stanowi atrakcyjną alternatywę dla gości, którzy pragną zadbać o siebie. Dania zawierające składniki SuperFoods są w bufecie śniadaniowym oznaczone logo SuperFoodsRX, by ułatwić gościom dokonanie wyboru.
 

Opublikowano: 19.04.2010
Aktualizacja: 19.04.2010