Starbucks przetestuje produkty wytworzone z własnych fusów kawowych

Udostępnij artykuł

Ponad miliard ludzi na świecie pije codziennie kawę. Zużyte fusy po kawie to nie odpad, ale wartościowy surowiec, który może zostać ponownie wykorzystany. Jak? Polski startup Ecobean opracował technologię pozwalającą na zamianę ich w zrównoważone materiały. We współpracy z operatorem marki Starbucks w Polsce, AmRest, Ecobean już od niemal dwóch lat opracowuje innowacyjne technologie przetwarzania fusów. Firma startuje właśnie z projektem Circular Coffee, który przybliży całą branżę o kolejny krok do bardziej zrównoważonej produkcji i gospodarki obiegu zamkniętego.

Kawa Starbucks

Współpraca marki Starbucks w Polsce z Ecobean, startupem wywodzącym się z Politechniki Warszawskiej, trwa już od 2021 roku. Starbucks dostarcza do Ecobean zużyte fusy kawowe z warszawskich kawiarni. Startup rozpoczyna obecnie następną fazę projektu Circular Coffee, który ma na celu wdrożenie technologii recyklingu odpadów kawowych w wysokiej jakości zrównoważone surowce. Ecobean planuje także budowę Centrum Technologicznego, które ma przetwarzać aż 1000 ton odpadów rocznie.

Zastosowanie różnych procesów chemicznych i biotechnologicznych umożliwia nam przetworzenie prawie 100 proc. kawowych fusów na pięć produktów handlowych biologicznego pochodzenia: olej kawowy, ekstrakt antyoksydantów, kwas mlekowy, dodatki białkowe oraz ligninę. W produkcji zapewniamy bardzo niski ślad węglowy, a dodatkowo ograniczamy ilość fusów zalegających na wysypiskach i emitujących gazy cieplarnianepodkreśla Maciej Majchrowicz, członek zarządu Ecobean, odpowiedzialny za rozwój.

Od początku wspieramy projekt, dlatego cieszymy się sukcesem polskiego startupu i jego planami wdrożenia technologii waloryzacji odpadów kawowych w zrównoważone surowce. W Starbucks Polska zawsze szukamy nowych sposobów na ponowne wykorzystanie surowców, w tym fusów kawowych  i cieszymy się, że będziemy pierwszą marką w Polsce, która przetestuje nowe, innowacyjne produkty wytworzone z własnych odpadów. Projekt Circular Coffee stwarza możliwość przetwarzania ich na masową skalę, co jest dla nas szczególnie istotne jako marki chcącej wykorzystać nasz globalny zasięg w dobrych celach mówi Paula Chudzińska, brand manager marki Starbucks w Polsce.

Źródło: Starbucks Polska

SWEETS & COFFEE wydanie drugie 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 10.01.2023
Aktualizacja: 11.01.2023