Starbucks: Sprzedaż napojów we własnym kubku wzrosła dwukrotnie

Udostępnij artykuł
W ramach akcji Bring Your Own Tumbler marka zachęca Polaków do przychodzenia do kawiarni z własnym kubkiem – i robi to coraz skuteczniej. Według ostatnich danych, w perspektywie ostatniego roku sprzedaż napojów we własnym kubku wzrosła aż dwukrotnie. Aby utrzymać pozytywny kurs, w październiku Starbucks obniża ceny swoich wielorazowych kubków prawie o połowę.

Troska o środowisko naturalne leży u podstaw globalnej działalności Starbucks. W ramach swojej misji firma 99 proc. swojej kawy pozyskuje ze zrównoważonych oraz prowadzonych etycznie upraw, które spełniają wymagania i normy zapisane w C.A.F.E Practices. Ponadto tworzy specjalne fundusze pomocowe dla farmerów i ich rodzin. W Polsce, z myślą o ochronie środowiska i ograniczeniu odpadów, Starbucks jako pierwszy wśród sieciowych kawiarni zaproponował swoim gościom nie tylko możliwość, ale rabat za zakup napoju we własnym kubku. Od 2009 roku, akcja Bring Your Own Tumbler szerzy proekologiczne praktyki i przynosi realne efekty na drodze do ograniczenia zużycia jednorazowych kubków.

– W ciągu ostatnich lat nieustannie obserwujemy wzrost zainteresowania akcją Bring Your Own Tumbler. Według naszych wewnętrznych danych, w porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż napojów we własnym kubku wzrosła dwukrotnie – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager Starbucks w Polsce. – Wśród naszych gości nadal są osoby, które nie mają nawyku przychodzenia
z własnym kubkiem. To właśnie z myślą o takich przypadkach wprowadzamy zniżkę 40 proc. na wszystkie nasze kubki. Promocja potrwa do końca października.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <
W poszukiwaniu idealnego jednorazowego kubka

Jednocześnie Starbucks wraz z Closed Loop Partners i Konsorcjum NextGen w 2018 roku rozpoczął globalny konkurs NextGen Cup Challenge, którego celem jest odkrycie metody na wytwarzanie biodegradowalnego jednorazowego kubka. Pod koniec września sześciu z 12 finalistów (spośród prawie 500 zgłoszeń!) zaprezentowało swoje unikalne pomysły podczas szczytu klimatycznego w Nowym Jorku. Wśród nich znaleźli się: Colombier, CupClub, Footprint, Muuse, RECUP i SoluBlue, biorący udział w programie Circular Business Accelerator NextGen, uruchomionym przy współpracy z firmą projektową OpenIDEO. Rozwiązania są bardzo różnorodne i obejmują nie tylko innowacyjne pomysły na wykorzystanie materiałów pochodzenia roślinnego, ale też m.in. ekologiczne rękawy na kubki oraz model, dzięki któremu Goście kawiarni będą mogli oddawać w prosty sposób kubki do ponownego wykorzystania.

Więcej informacji o projektach znajduje się na stronie: https://www.openideo.com/content/nextgen-challenge-top-ideas

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 07.10.2019
Aktualizacja: 07.10.2019