Street food przetrwał ciężkie czasy dla gastronomii całkiem nieźle

„Jedzenie uliczne” zmienia swoje oblicze na przestrzeni lat. Każde czasy, kształtują pewne formy street foodu, które podążają za potrzebami klientów. Na przestrzeni wielu lat zmienił się również sam Klient, dla którego ta forma serwowania jedzenia była przeznaczona. Dawniej głównym konsumentem był klient ubogi z bardzo ograniczoną siłą nabywczą, który nie mógł pozwolić sobie na kuchnię w innej formie , dziś natomiast oferta streetfoodowa skierowany jest do szerokiej grupy klientów , a niejednokrotnie pojawiają się formaty Premium dla klientów z zasobniejszym portfelem – mówi Grzegorz Januszewski z firmy Fanex.

Ostatnie lata  to zdecydowany rozwój street foodu , również w Polsce . Do tradycyjnych zapiekanek, frytek czy gofrów serwowanych na wynos dołączyły kebab, burgery ale również orientalne pad thai czy pierożki wietnamskie.

Pandemia, która w 2020 roku na wiosnę  zamknęła praktycznie branżę gastronomiczną – w przekorny sposób wzmocniła ten fragment sektora . W sytuacji , gdzie można było sprzedawać tylko na wynos, street food poczuł się jak „ryba w wodzie”.

Jedzenie na wynos  w naturalny sposób powiązane jest z turystyką i okresem wakacyjnym. Tegoroczne wakacje, były już  kolejnymi , w których znaczna rzesza turystów nie wyjechała za granicę i postanowiła spędzić je w kraju. Naturalne kierunki wypoczynku: morze, góry, jeziora – były w tym roku oblegane, wydaję się, że jeszcze w większym stopniu niż w roku poprzednim. Wraz z takim wzmożonym ruchem turystycznym powstało wiele nowych punktów gastronomicznych – z czego bardzo dużo  właśnie w formacie street foodowym, który w obecnych czasach niepewności wydaje się bezpieczny formatem.

Na pytanie czy sezon street foodu był lepszy niż w 2020 – odpowiem – tak był lepszy – zarówno pod względem ilości sprzedanych potraw, ale również jakości serwowanego jedzenia. Covid -19 zmienił na pewno podejście klienta do tej formy sprzedaży jedzenia. Klienci zauważyli różnorodność formy, bardzo dobrą jakość, szybkość obsługi oraz często atrakcyjne ceny – czyli tak naprawdę zauważyli przesłanie street foodu : ma  być szybko, niedrogo i smacznie.

Fanex wychodzi na przeciw oczekiwaniom Klientów street foodowych . W naszej ofercie dostępne są regularnie nowe  produkty , które  idealnie wpisują się w filozofie sprzedaży jedzenia ulicznego – warto tu wymienić nowy sos majonezowy z papryczkami jalapeno, czy też prawie równie świeżą propozycję –  sos o smaku bekonu . Jednak na tym nie koniec – zauważamy coraz większe zainteresowanie kuchnią dalekiego wschodu – tajską czy wietnamską . W zawiązku z tym prawdopodobnie zaproponujemy w najbliższym czasie dwa najnowsze produkty najwyższej jakości nawiązujące do azjatyckich smaków : Sos Pad Thai oraz Sos Teryaki.

Autor: Grzegorz Januszewski, Fanex

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.