Sun & Snow: Coraz mniej dostępnych apartamentów w popularnych miejscowościach wypoczynkowych

Udostępnij artykuł
Od odmrożenia usług turystycznych minął niespełna miesiąc. Już wiele wskazuje na to, że miejsc w wakacje w najbardziej popularnych polskich kurortach może zabraknąć dla wszystkich chętnych. Sun & Snow zarządza wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Jak wynika z danych firmy, w przypadku długiego czerwcowego weekendu w kurortach takich jak Karpacz, Świeradów Zdrój, Krynica Morska, Hel, Stegna czy Jurata dostępne obiekty zostały w 100 proc. zarezerwowane.

Na długi czerwcowy weekend, który może być prognostykiem dla wakacyjnych miesięcy letnich, Polacy równie chętnie wybierają kurorty w górach, co nad morzem. Jak wynika z danych z systemu rezerwacyjnego Sun & Snow w miejscowościach górskich zajętych jest już 84 proc. apartamentów dostępnych w dniach 3-6 czerwca br. Zaś nieco mniej – bo 81 proc. wynosi obłożenie wszystkich apartamentów położonych nad morzem. Należy jednak pamiętać, że apartamentów w kurortach nadmorskich w ofercie Sun & Snow jest więcej niż tych położonych w górach. W takich miejscowościach jak Dziwnów, Jurata, Kąty Rybackie czy Stegna, na dwa tygodnie przed rozpoczęciem długiego weekendu, nie było już w ofercie ani jednego apartamentu.

Wakacje w Polsce

Jak wynika z naszych badań, część klientów wstrzymywała się z rezerwacjami i planami wypoczynkowymi do momentu zniesienia obostrzeń administracyjnych. Od końca kwietnia obserwujemy bardzo duże zainteresowanie zarówno najbliższymi terminami, jak i wakacyjnymi. W sezonie letnim może dojść nawet do sytuacji, w której w wybranych kurortach zabraknie miejsc. Dotyczy to nie tylko bijących każdego roku rekordy popularności apartamentów na Półwyspie Helskim czy w Międzyzdrojach, ale również mniej popularnych jak Stegna czy Świeradów Zdrój – mówi Karolina Orłowska dyrektor operacyjny w Sun & Snow.

Według badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie firmy Europa Ubezpieczenia[1] – 41,3 proc. respondentów deklaruje, że spędzi tegoroczne wakacje w Polsce, a 24,7 proc. planuje wyjazd zagraniczny. Z kolei badanie przeprowadzone przez Sun & Snow pokazuje, że na ostatnią chwilę rezerwacji dokonuje ok. 8 proc. ankietowanych, podczas gdy w podobnym badaniu przeprowadzonym w czerwcu ub. r. odsetek ten wynosił 16,1 proc. Na ok. dwa tygodnie przed wyjazdem pobyt zarezerwuje 21,3 proc. wczasowiczów. 28,1 proc. rok wcześniej, a na miesiąc lub więcej przed planowanym wyjazdem 70,1 proc. (było 29,7 proc.)[2]. Z kolei 20,5 proc. badanych zadeklarowało, że z powodu COVID19 zmieniło plany wyjazdowe. Wybrało mniej uczęszczaną bądź bardziej kameralną miejscowość wypoczynkową.

ŚWIAT HOTELI – KWIECIEŃ 2020
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Zainteresowanie czerwcem

Weekend w pierwszych dniach czerwca dużo nam mówi o nowych preferencjach wyjazdowych naszych klientów. Z pewnością więcej osób zdecyduje się na wypoczynek w kraju niż w latach ubiegłych. Choć taki trend obserwowaliśmy oczywiście również w wakacje 2020 r. Na znaczeniu zyskują również mniejsze i mniej popularne miejscowości. Dla porównania – bazując na rezerwacjach na dłuższy czerwcowy weekend: w Kołobrzegu posiadamy jeszcze nieco ponad 25 proc.  wolnych apartamentów. Podczas gdy w pobliskim Grzybowie już tylko niespełna 13 proc., a w Sianożętach 11,5 proc.

W przypadku terminów wakacyjnych obecnie mamy jeszcze duży wybór apartamentów. Jednak spodziewamy się, że w czerwcu, w najciekawszych miejscach, możemy już nie dysponować tak szeroką ofertą. Większość naszych klientów, których wyjazdy nie doszły do skutku w ostatnich miesiącach przełożyła swoje rezerwacje na lato. Oznacza to, że obecny poziom rezerwacji na miesiące letnie jest znacznie wyższy w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednocześnie mając na uwadze obawy, z jakimi wiąże się obecnie planowanie wypoczynku, oferujemy naszym gościom darmową zmianę terminu rezerwacji. Również gdyby doszło ponownie  do zakazu wynajmu w naszych obiektach – dodaje  Karolina Orłowska.

We wspominanym badaniu, które było w pełni anonimowe, aż 92 proc. ankietowanych oceniło jakość obsługi klienta w Sun & Snow dotyczącej zarówno rezerwacji jak i obsługi podczas pobytu jako dobrą lub bardzo dobrą. Klienci ocenili też atrakcyjność cenową oferty Sun & Snow, na tle innych serwisów rezerwacyjnych. W pięciostopniowej skali najwyższą notę wystawiło 20,1 proc. badanych, a na „4” ofertę oceniło kolejne 43,8 proc. ankietowanych.  


[1] Badanie przeprowadzono 9–10 marca 2021 r. metodą CAWI – wywiadu wspomaganego komputerowo za pomocą strony WWW. Skupiono się na mieszkańcach dużych i średnich miast (powyżej 100 tys. mieszkańców) w wieku 20–45 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem. Przebadano 750 osób.

[2] Badanie przeprowadzono w dniach 1-12 kwiecień 2021 r. na losowej grupie 1028 osób, które korzystały z usług Sun & Snow.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 27.05.2021
Aktualizacja: 27.05.2021