Szansa na hotel w Lęborku

Udostępnij artykuł

Jak piszą lokalne media, nieruchomość leży na tyłach ulicy Staromiejskiej przy placu Spółdzielczym. Zaplecze, z którego do tej pory korzystał Ruch składa się z sześciu budynków o łącznej powierzchni użytkowej ponad 2000 metrów kw. Władze spółki liczą, że ze względu na atrakcyjne położenie w centralnej części miasta i w pobliżu rzeki nieruchomość może zachęcić potencjalnego inwestora do zakupu. Ruch nie ukrywa, że sprzedaż terenów przy placu Spółdzielczym to efekt szerzej zakrojonych działań. W ramach realizacji "Strategii 2008 – 2011” spółka prowadzi proces sprzedaży nieruchomości, które zostały uznane za zbędne z punktu widzenia prowadzonej działalności. Wkrótce spółka ogłosi ofertę sprzedaży nieruchomości. Władze Lęborka chciałyby aby przyszły inwestor otworzył w mieście nowy hotel. Obecna baza noclegowa Lęborka jest dość uboga. W miescie funkcjonuje tylko jeden skategoryzowany hotel – dwugwiazdkowy Vega oferujący 50 miejsc noclegowych. Ponadto, w mieście działa motel Tina na 70 miejsc noclegowych, Karczma Rycerska oferujaca 10 pokoi, Zajazd Kaszubski oferujący 10 pokoi, Willa Babilon na 17 miejsc noclegowych oraz Gospodarstwo Agroturystyczne Pod Wierzbą oferujące 20 miejsc noclegowych.
Lębork leży w pradolinie Łeby – Redy, od południa graniczącej ze wzgórzami Pojezierza Kaszubskiego, a od północy z Wysoczyzną Żarnowiecką wchodzącą w skład Pobrzeża Koszalińskiego. Miast zajmuje obszar 18 km2, który zamieszkuje ok. 37 tys. mieszkańców. Jest stolicą powiatu, w skład którego wchodzą gminy Nowa Wieś Lęborska, Wicko i Cewice oraz dwie gminy miejskie Lębork i Łeba.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 12.04.2010
Aktualizacja: 12.04.2010