Szczepienia przeciw COVID-19 w zakładach pracy Makro Polska

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników sieć zamierza zorganizować mobilne punkty szczepień przeciwko COVID-19. Jest to odpowiedź na ogłoszone 30 marca zmiany w Narodowym Programie Szczepień, które umożliwią tworzenie punktów szczepień w zakładach pracy.

Obecnie firma analizuje, jakie możliwości przeprowadzenia szczepień daje Narodowy Fundusz Zdrowia oraz zbiera informację od pracowników, czy są zainteresowani zaszczepieniem się w zakładzie pracy.

Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników jest dla nas priorytetem dlatego chcemy zapewnić wszystkim chętnym możliwość zaszczepienia się – mówi Katarzyna Kosel, dyrektor pionu personalnego Makro Polska. – Aktualnie sprawdzamy, jaka jest skala zainteresowania wśród pracowników. Na bieżąco obserwujemy też pojawiające się nowe wytyczne i na ich podstawie podejmiemy decyzję o dalszych krokach. Liczymy na zainteresowanie szczepieniami wśród większości naszej załogi – dodaje.

Jako odpowiedzialny pracodawca sieć wprowadziła w trybie pilnym od samego początku pandemii podwyższony standard bezpieczeństwa i zintensyfikowała komunikację obowiązujących zasad, w celu utrzymania jak najwyższych norm. Szeroka kampania skierowana do pracowników odbywa się poprzez zróżnicowane kanały wewnętrzne jak: newslettery, wewnętrzny portal społecznościowy, materiały wyświetlane na telewizorach w przestrzeniach pracowniczych, a także materiały drukowane, jak plakaty i naklejki.

Do pracowników systematycznie wysyłane są „Alerty bezpieczeństwa” – komunikaty, w których umieszczane są wszystkie informacje dotyczące obecnej sytuacji epidemiologicznej. Komunikacja zasad bezpieczeństwa w miejscu pracy, jak i w czasie wolnym, przedstawiana jest na zasadzie komiksów, gdzie w poszczególnych scenach pojawiają się super bohaterowie.

Makro zdecydowało się także na uruchomienie programu wsparcia psychologicznego dla wszystkich pracowników w  formie indywidualnych, anonimowych konsultacji telefonicznych. Od początku pandemii firma cyklicznie bada poczucie bezpieczeństwa swoich pracowników oraz skuteczność prowadzonych  kampanii informacyjnych w formie badań opinii (ankiet online) oraz badań zaangażowania (Voice It). Badania te potwierdzają, że ponad 85 procent pracowników MAKRO Polska czuje się bezpiecznie w zakresie podjętych przez pracodawcę środków ochrony indywidualnej i działań wspierających bezpieczeństwo i higienę pracy.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.