W marcu 2010 roku na targi przybyło ponad 19 tysięcy przedstawicieli branży horeca chcących zmodernizować zakład gastronomiczny, podwyższyć standard obsługi, zmienić wystrój lokalu czy zwiększyć wybór i jakość oferowanej oferty. Na zwiedzających czekało wiele atrakcyjnie przygotowanych stoisk, reprezentowanych przez najważniejsze firmy sektora horeca. W ich ofercie znalazł się m.in. profesjonalny sprzęt gastronomiczny oraz meble, urządzenia i akcesoria niezbędne do wyposażenia zaplecza kuchennego, elementy wystroju restauracji i barów, a także oprogramowanie i systemy zarządzania. Swoje propozycje przedstawili również dostawcy produktów żywnościowych dla gastronomii, surowców dla cukiernictwa i piekarnictwa a także napojów bezalkoholowych i alkoholowych.
Wystawcy prześcigali się w oryginalnych pomysłach na zachęcenie zwiedzających do odwiedzenia ich ekspozycji i zapoznania się z ofertą. Na stoiskach odbywały się widowiskowe pokazy kulinarne – Convotherm, Makro, Rational oraz wiele innych firm, prezentowało swoje produkty w ten właśnie sposób. Zwiedzający na żywo mogli przekonać się, jak działają najnowsze urządzenia wykorzystywane w przygotowywaniu żywności, osobiście ocenić smak i wygląd przyrządzonych potraw. A wszystko w wykonaniu prawdziwych mistrzów kucharskiego fachu. Nie lada niespodziankę przygotowała firma Stalgast, na której stoisku odbywały się koncerty Ryszarda Bazarnika, uczestnika drugiej edycji programu „Mam talent” w TVN. Artysta grał na specjalnie przygotowanym instrumencie – Stalgastofonie, wykonanym z pojemników gastronomicznych GN.
Eurogastro 2010, jak przystało na imprezę o międzynarodowym charakterze, była miejscem inauguracji wielu produktów i usług.
Gourmet Foods po raz pierwszy zaprezentował herbaty organiczne Dilmah – sześć nowych odmian tego szlachetnego napoju wkrótce pojawi się w ofercie firmy. Na targach debiutował również tradycyjny produkt kuchni francuskiej Flammekueche oferowany przez firmę Maitre Pierre. Nowością były oleje w spray’u – Passion Extra Virgin Oil wystawiane przez firmę Passion Oil – ekonomiczne, bo pozwalające zaoszczędzić 60 proc. w stosunku do standardowej butelki oleju (występują w dziesięciu różnych smakach). Victoria Cymes prezentowała wprowadzony właśnie do oferty jednodniowy sok z gruszki oraz nowy, rumowo-czekoladowy smak syropu barmańskiego rekomendowanego przez Stowarzyszenie Polskich Barmanów.
Podczas trzech dni na EuroGastro można było zobaczyć, jak najlepsi bariści w Polsce przygotowują kwę. Zawodnicy walczyli o tytuł króla kawy przed znamienitym gronem sędziów międzynarodowych, wśród których znalazł się również Mistrz Polski Baristów, Marcin Rusnarczyk.
Wydawnictwo BROG Media Biznesu będzie także obecne na targach. Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko, gdzie będą promowane czasopisma „Świat Hoteli”, „Nowości Gastronomiczne” oraz portal Horecanet.pl.