Telepizza – nowe lokale, format i model finansowy

Udostępnij artykuł

Telepizza, globalna sieciówka należąca niegdyś do Hiszpanów, a obecnie w Polsce zarządzana przez T-pizza, uruchomiła w Gdańsku, w dzielnicy Orunia Górna, przy ul. Dąbrówki 102, kolejny punkt swojej sieci. Lokal ma jedynie 46 mkw. całkowitej powierzchni. To pierwszy, z zapowiadanych wcześniej, a wdrażany obecnie pilotażowo, nowy format marki T-Express. To nie wszystko. T-pizza wdraża też w tym przypadku nowy, ajencyjny model finansowania przedsięwzięcia.

Znam właścicieli T-Pizza z czasów kiedy razem rozwijaliśmy sieć Subway w Polsce.  Ich odważne podejście do innowacji może wyróżnić sieć Telepizzy na tle konkurencji. W pierwszych miesiącach działalności zamierzam skupiać się na budowaniu sprzedaży, w kolejnych będę planował otwarcia następnych punktów w Trójmieście – mówi partner biznesowy w nowym gdańskim lokalu Telepizzy Szymon Mudry, menadżer przez lata związany z rozwojem sieci Subway w naszym kraju.

Telepizza obecna w Polsce od 1992 r. i przed laty będąca liderem sprzedaży pizzy na telefon, należała do globalnej hiszpańskiej sieci o tej nazwie. W 2021 roku krajowe aktywa Telepizzy, właścicielsko i w zarządzanie, przejęła spółka T-pizza należąca do Daniela Piekarskiego i Michała Igora Piaseckiego – menadżerów wcześniej przez lata odpowiedzialnych za rozwój w naszym kraju marki Subway, największej na świecie sieci franczyzowej. O zmianach właścicielskich T-pizza poinformowała jednak dopiero w ubiegłym roku, zapowiadając restrukturyzację sieci, redukcję zatrudnienia i optymalizację kosztów i procesów operacyjnych. Zapowiedziała również wdrożenie nowych formatów
i modeli finansowych w dalszym rozwoju swojej sieci.

Gdański T-Express to właśnie pilotażowo wdrażany nowy format marki Telepizza w Polsce

Z założenia ma funkcjonować w lokalach o małej powierzchni praktycznie ograniczającej się do strefy produkcyjnej i wydawczej. Jego działalność nastawiona jest na dostawy bezpośrednie do klientów oraz odbiór własny zamówień złożonych telefonicznie lub on-line. To rozwiązanie ma optymalizować koszty inwestycyjne punktu, zarówno związane z jego aranżacją i wyposażeniem, koszty operacyjne, redukcję wskaźnika OCR, jak również, dzięki odpowiedniej lokalizacji, logistyce i systemowi mobilnych zamówień, maksymalizować dostępność oferty Telepizzy dla jak największego obszaru działania.  Nowy jest tu również model finansowy zaproponowany przez spółkę T-pizza.

Jest to pierwszy z lokali w modelu ajencyjnym uruchamiany w ramach sieci. Drugi punkt w tym modelu zostanie otworzony w drugiej połowie marca w Markach pod Warszawą. W czasach kiedy wiele osób ma obawy przed uruchomieniem własnej gastronomi dajemy możliwości osobom pracowitym i zaangażowanym uruchomienia własnego biznesu przy ograniczonej kwocie inwestycji ze strony franczyzobiorcy – wyjaśnia Michał Igor Piasecki, prezes zarządu spółki T-pizza, zarządczy marki Telepizza w Polsce

Model ajencyjny doskonale sprawdził się na Polskim rynku w przypadku Żabki. Czerpiemy z dobrych przykładów i mamy nadzieje, że podobny model sprawdzi się w gastronomii – dodaje Daniel Piekarski drugi z właścicieli T-pizza.

W dniach 13-16 marca w Telepizzy przy Dąbrówki 102 w Gdańsku odbędzie się Wielkie Otwarcie w ramach którego klienci będą mogli zakupić średnią pizzę na miejscu za 10 zł oraz zamówić ją w tych dniach w dostawie za 20 zł. 

Źródło: Telepizza

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2023
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 10.03.2023
Aktualizacja: 10.03.2023