Telepizza: rozwój w dużych miastach

Udostępnij artykuł

– Telepizza planuje w tym roku otworzyć około 10 nowych lokali franczyzowych. Pierwsze półrocze przyniosło pięć otwarć: w Brzegu i Płońsku, a także w Kielcach, Szczecinie i Łodzi – czytamy w serwisie Franczyzawpolsce.pl.

Nowe otwarcia są m.in. zasługą promocji dla franczyzobiorców, którą Telepizza wprowadziła na początku 2010 roku. Ci, którzy w bieżącym roku dołączą do sieci, przez pierwsze trzy miesiące nie będą musieli płacić miesięcznej opłaty uzależnionej od uzyskiwanej sprzedaży (największe oszczędności mają więc franczyzobiorcy z dużych miast, ponieważ te prosperują najlepiej).

Opłata wstępna za wejście do sieci to 15 tys. zł za 5 lat lub 20 tys. zł za 10 lat. Cała inwestycja razem z opłatą licencyjną to około 200 tys. zł. Firma pobiera także opłaty miesięczne, które są uzależnione od sprzedaży. Naliczane są dopiero od momentu przekroczenia przez pizzerię sprzedaży na poziomie 50 tys. zł netto miesięcznie (w dużych miastach następuje to już w pierwszym miesiącu działalności).

Sieć Telepizza posiada ponad 1100 restauracji w takich krajach jak Hiszpania, Chile, Portugalia i Polska. W naszym kraju około 120 lokali daje sieci drugą pozycję na rynku pizzerii (po Da Grasso, które ma ponad 180 placówek). 60 proc. pizzerii sieci stanowią lokale własne, 40 proc. – lokale franczyzowe.

 

Opublikowano: 25.06.2010
Aktualizacja: 25.06.2010