Too Good To Go startuje z kampanią “Często Dobre Dłużej”

Udostępnij artykuł
Na konsumentów odwiedzających w najbliższym czasie sklepy, czeka prawdziwa rewolucja. Sięgając po produkty m.in. Danone, FRoSTA, Winiary czy Kaufland kupujący będą mogli natknąć się na nieznane dotąd oznaczenia. To specjalne piktogramy umieszczone na tysiącach opakowań zaraz obok daty „najlepiej spożyć przed”. Nowe symbole mają pomóc w walce z marnowaniem żywności i zachęcić do wykorzystywania swoich zmysłów w ocenie świeżości produktu. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Banków Żywności.

Właściciel aplikacji przeciwdziałającej marnowaniu żywności Too Good To Go zaprosił do współpracy największych producentów i znane sieci handlowe w ramach kampanii „Często Dobre Dłużej”.

Podczas oficjalnej inauguracji kampanii przedstawiciele partnerów uroczyście podpisali pakt zobowiązując się do inicjowania działań edukacyjnych z zakresu rozumienia dat ważności. Do kampanii włączyło się już wiele marek: Baron The Family, Brodowski Owoce, Cherry Tree, Dan Cake, Danone, Danio, FRoSTA, Herbapol, Kaufland, Krokus, Nestle, Ogródek Dziadunia, Pan Pomidor, Pszczelarz Kozacki, Puffins, Soligrano, Spiżarnia Rydzyńska, Wege Siostry, Winiary oraz Zjedz sobie. Partnerzy akcji zachęcają Popatrz, Powąchaj, Posmakuj – sprawdź zanim wyrzucisz! Specjalne oznaczenia mają nam przypominać o tych trzech prostych krokach. Pomogą ograniczyć skalę marnowania produktów oznaczonych datą „najlepiej spożyć przed”.

Od dawna widzimy, że zapisy na opakowaniach produktów są dla wielu niezrozumiałe. To skutkuje tym, że ogromna ilość jedzenia niepotrzebnie ląduje w koszu. Dlatego powstała kampania „Często Dobre Dłużej”. Dziękujemy wszystkim naszym partnerom za ogromny wysiłek włożony w akcję oraz podjęcie z Too Good To Go działań edukujących społeczeństwo w zakresie rozumienia dat ważności i ograniczenia skali marnowania jedzenia. Mam nadzieję, że staną się wzorem do naśladowania dla innych małych i dużych firm. Dołączcie do nas! – mówi Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go w Polsce.

Okazuje się, że ponad połowa marnowanej w Polsce żywności pochodzi z naszych domów (Projekt PROM, 2020). Przeciętny Kowalski wyrzuca jedzenie po upływie terminu „najlepiej spożyć przed”, bez uprzedniego sprawdzenia, czy można je nadal bezpiecznie skonsumować. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim niezrozumienie zapisów, jakie znajdują się na produktach spożywczych. „Najlepiej spożyć przed” czy „należy spożyć do”? To odwieczny dylemat, z którym trzeba rozprawić się raz na zawsze.

Oznaczenie Najlepiej spożyć przed jest zobowiązaniem producenta, że produkt nie zmieni swoich właściwości w zakresie smaku, wyglądu, zapachu i konsystencji do określonej daty

Przy prawidłowym przechowywaniu produkt często może być spożywany po jego upływie. Z kolei Należy spożyć do jest to termin przydatności do spożycia, a jednocześnie środek bezpieczeństwa. Po upływie tej daty żywność nie powinna być spożywana, gdyż może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Dotyczy to w szczególności świeżej i łatwo psującej się żywności, takiej jak mięso i ryby.

Partnerami kampanii są: Federacja Polskich Banków Żywności, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlu, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Firma Chr. Hansen. Marka Auchan postanowiła wesprzeć kampanię pod kątem edukacyjnym.

Inaugurację przedsięwzięcia wsparły również gwiazdy sceny gastronomicznej Magda Gessler i Michel Moran. Także szef Aleksander Baron, aktorka Joanna Jabłczyńska, znana z zaszczepiania eko-idei w codziennym życiu – Sylwia Majcher.

Dodatkowo Too Good To Go przygotowało niespodziankę dla mieszkańców Warszawy (Plac Konesera), Krakowa (Plac Św. Ducha) i Katowic (Plac przed Teatrem Śląskim). To w tych miastach w dniach po starcie kampanii stanie specjalna interaktywna instalacja. Spotkać będzie można Olę Juszkiewicz zwyciężczynię 9. edycji MasterChef, ekolożkę i popularyzatorkę filozofii zero waste . Wraz z Joanną Mrozek, uczestniczką 9 edycji MasterChef, przekonywać będą jak pysznie można gotować stosując się do zasady To Good To Go.

Więcej informacji na temat kampanii Too Good To Go „Często dobre dłużej” można znaleźć na stronie www.dobredluzej.pl

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 30.09.2021
Aktualizacja: 30.09.2021