Too Good To Go wspiera ONZ

Udostępnij artykuł
W centrum Warszawy, przy kinie Muranów 5 czerwca pojawi się mural z hasłem zachęcającym do wyrzucania jedzenia… ale tylko do garnka! Będzie to inauguracja akcji specjalnej zorganizowanej przez Too Good To Go.

To akcja z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska (5 czerwca), zatytułowanej “Jedzenie jak z obrazka”. Aplikacja do walki z marnowaniem jedzenia przygotowała nie lada niespodziankę dla wszystkich miłośników kuchni i nie tylko. W ramach międzynarodowej akcji Too Good To Go, artyści z 15 krajów stworzyli limitowaną edycję plakatów. W niebanalny sposób nawiązują do problemu marnowania jedzenia. Każdy z rysunków został wydrukowany na papierze powstałym z odpadów żywnościowych. Dochód ze sprzedaży zasili działania uhonorowanego w 2020 roku Pokojową Nagrodą Nobla, Światowego Programu Żywnościowego ONZ.

Wśród dzieł nie zabrakło polskiej propozycji przygotowanej przez autorkę licznych plakatów filmowych, muzycznych, teatralnych, okładek książek i albumów muzycznych. Hanna Cieślak, bo o niej mowa, jest ilustratorką i graficzką z Warszawy. Swoje prace tworzy, wykorzystując techniki cyfrowe, jak również klasyczny rysunek odręczny.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE maj 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Wybór daty i formy inauguracji na przypadający Dzień Ochrony Środowiska nie jest przypadkowy

Na całym świecie w każdej sekundzie 51 ton jedzenia ląduje w koszu, co nie jest bez znaczenia dla środowiska. Produkcja każdego produktu żywnościowego zużywa określoną ilość wody i energii. Wraz z wyrzucanym posiłkiem marnujemy również naturalne zasoby naszej planety oraz narażamy ją na niepotrzebną emisję CO₂e. Aż 8-10 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu. Warto nadmienić, że mural przedstawiający pracę Hanny Cieślak namalowany został z użyciem farb antysmogowych.

Naszą misją jest inspirować do walki z marnowaniem jedzenia, a co jest bardziej inspirujące od sztuki? Przez lata plakaty były nie tylko nośnikami informacji, ale także orężem w sprawie. Tym razem artyści promują ideę walki z marnowaniem jedzenia i to w sposób bardzo apetyczny. Każde dzieło jest wyjątkowe. Kupując plakat w ramach naszej akcji nie tylko wspieramy inicjatywę Programu Żywnościowego ONZ, ale także możemy cieszyć się prawdziwym dziełem sztuki, które przyozdobi nasze wnętrza – podkreśla Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.

Limitowana edycja plakatów dostępna będzie przez trzy tygodnie pod adresem: www.toogoodtogo.pl/posters.

Oprócz muralu, w ramach kampanii powstały klipy promujące prace artystów dostępne na YouTube oraz w kampanii na social media, rusza także konkurs na Instagramie Too Good To Go, w którym użytkownicy wymyślają hasła w związku z Dniem Ochrony Środowiska. To nie wszystko! Partnerzy Too Good To Go również włączają się do akcji i na swoich kanałach i wśród pracowników, od 5 czerwca ruszają z konkursami, w których wygrać można te wyjątkowe plakaty. Konkursy pojawią się m.in. na profilach: Costa Coffee, Etno Cafe, Starbucks, Flying Tiger Copenhagen, Gastromall (Olimp, City Break, Deli Pizza, Bistro Durum), Hotel Novotel Warszawa Centrum i Hotel Novotel Wrocław Centrum. Za przygotowanie kampanii odpowiada zespół Too Good To Go.

Choć to pierwsza akcja charytatywna zorganizowana przez Too Good To Go, firma od lat prowadzi działania rzecznicze mające na celu ograniczać skalę marnowania zarówno na poziomie krajowym, jak i unijnym. Na stałe w aplikacji Too Good To Go jest możliwość zasilenia konta Banków Żywności.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 02.06.2021
Aktualizacja: 02.06.2021